BasBQ
Beef en Steak

1e keer BCC

 
 

avr

Pitmaster
Berichten
918
Omdat ik het stickertje nog niet heb vandaag ook maar eens een kip op en blikje gezet, ben zelf niet zo van de hele kippen, en maak liever iets moois van bv de dijen, maar toch maar een mooie Franse zwartpoot mee laten nemen en gister avond in de kruiden gezet, vanmiddag de kip op het blikje gezet.
3f9fabe8bf13632b37feb7f15c5c2fb9.jpg

Blik voor het kipje en de inhoud voor de baas
a9b62d719e91c1118917feca7f5912bb.jpg


Bbq op 175 gr en de kip in een bakje met een mengsel van bouillon en rode wijn.
867d72d6ef3c7bab63da61b7b99f2129.jpg


En het resultaat.
6fbab3ac8f352bed7afe1e28217425d1.jpg

78d7601fd1cff27b60139243d9c28c44.jpg

Kipje was erg mals en sappig maar toch niet echt mijn ding!
Gr
Arnoud


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
 
Ziet er lekker uit
 
Als ik op je eerste foto kijk zie ik dat je het blikje eerst heb leeg gedronken,da,s niet de bedoeling.  :D
Daarom viel het wellicht iets tegen, ziet er wel prima uit.
 
Bier in het blikje voegt weinig tot niets toe aan de smaak volgens de kenners
Ik had het mengsel van bouillon en wijn ook eerst aan de kook gebracht voordat ik het bij de kip deed maar niet echt veel van terug geproefd.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
 
avr zei:
Bier in het blikje voegt weinig tot niets toe aan de smaak volgens de kenners
Ik had het mengsel van bouillon en wijn ook eerst aan de kook gebracht voordat ik het bij de kip deed maar niet echt veel van terug geproefd.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro



Wat de smaak betreft heb je helemaal gelijk, ik ben er ook mee aan het experimenteren geweest.
Als je je vlees anders wilt laten smaken zal je het moeten zoeken in marineren, andere rub of injecteren.
Dat werkt wel.

Succes bij de volgende.
 
mooie malse dame hoor, welkom bij de tokkies  :) ;)
 
Eerst het "sap" (bouillon oid) warm maken helpt bij mij ook niet. Geen smaak verschil. Kippetje ziet er prima mals uit! Gefeliciteerd.
Grz.
 
Terug
Bovenaan Onderaan