BasBQ
Beef en Steak

1200gr Ribeye, reversed sear

 
 

Odea

Sprokkelaar
Berichten
48
Eerste gerecht dat ik hier post (of ?berhaupt ergens post) dus als er iets ontbreekt / verkeerd aan is hoor ik het graag ;-)

Eerste stuk vlees in de 'biefstuk' familie dat ik op de BBQ maak sinds ik hem afgelopen zomer gekocht heb. Gelijk maar een flink stuk besteld een tijd geleden en gisteren uit de vriezer gehaald. Voor de BBQ aanging even in de peper en zout gezet;

hQOurCS.jpg


De BBQ aangezet en op ~130 graden laten komen voordat het vlees er op kon, klein blokje kersenhout er bij gedaan om toch die lekkere rooksmaak te krijgen.

Keertje omgedraaid toen de kern rond de 38 graden zat en bij 49 graden in de kern naar direct gegaan;

fdydM3Y.jpg


Voordat ik hem op direct legde heb ik hem even droog gedept & ingesmeerd met wat olijfolie waar ik ook wat peper, knoflook poeder & zout in had gedaan. Dit boven het vuur gaf spektakel natuurlijk, denk dat ik dit volgende keer direct op een gril plaat doe zodat de korst net eventjes iets minder donker is en je de 'randen' wat mooier zit. Uiteindelijk heb ik een gietijzeren plaat er op gelegd en dat temde de vlammen natuurlijk direct.

Het eind resultaat, kern op 57 graden (medium rare);

lzWBY8y.jpg


Erg lekker van gegeten, heb ik het idee dat de veradering wat dunner had gemogen in het vlees maar goed dit was nu eenmaal wat ik besteld & gekregen had. Zeker voor herhaling vatbaar in elk geval. :D
 
Lijkt me heerlijk!
 
Ziet er heel mooi uit! Dat had ik zeker gelust!  B-)
 
Lekker dik stuk vlees. Had graag even aangeschoven.
 
Heerlijk stuk vlees, lusten we ;)



Als je hem niet te lang direct op het vuur doet wordt hij ook niet zo bruin en krijg je ook een mooi bbq patroontje.
Deze is 47gr. indirect en 53gr.C direct op het vuur.
 
Ziet er goed uit, het enige wat ik mis in je post is de schaal met proevertjes om onder de forumleden te laten rondgaan.
 
Brecht zei:
Ziet er goed uit, het enige wat ik mis in je post is de schaal met proevertjes om onder de forumleden te laten rondgaan.

Haha, wie weet de volgende keer ;)
 
Ik kon het maar proberen  :D
 
Wow, dat is een best stuk rund zeg, heerlijk bereid!
 
Zo dan, dat is nog een een ribeye.
Ziet er goed uit, prima garing.

Lust ik.  :D
 
Zo dat is een flink stuk, had graag mee gegeten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan