BasBQ
Beef en Steak

Zwijnen lappen

 
 
 

cold_as_ijs

Pitmaster
Berichten
745
Heel tijd terug heb ik van een jager een heel zwijn gekocht, geslacht en vacuüm verpakt. De rib koteletten, schouder karbonade en haas weet ik wel raad mee, maar verder bestond het pakket uit niet nader te noemen lappen. Omdat het veel weg had van stooflappen, meeste was redelijk mager met af en toe een vetrandje, ben ik ze ook zo gaan behandelen. Nu vind ik stoofschotel heerlijk en heb dit ook al een paar keer gemaakt, alleen is dit geen ideaal gerecht voor jonge kinderen.

Nu heb ik nog een kilo of 3 liggen van die lappen. Als sudderlappen behandelen gaat ook goed en het wordt goed gegeten door de kinderen, maar misschien zijn er nog mensen met betere ideeën.

PS ik heb nog een paar kilo vet spek en mijn vader heeft een gehaktmolen met worst tuit, dus worst zou ook nog kunnen.
 
Ik kwam gisteren een recept tegen van de st louis pork steak tegen op de site van NOSKOS, das een mooie variant op de oude vertrouwde sudderlap.
We hebben zatedag met het biergilde een brouwdag waar natuurlijk ook even de bbq aan gaat. Zal eens kijken hoe dat bevalt met deze lappen. Verwacht alleen wel dat ze iets langer moeten sudderen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan