BasBQ
Beef en Steak

Zuurkoolschotel

 
 
 

Gammetje

Kooltjesharker
Berichten
151
Het wordt weer kouder, dus tijd voor een zuurkoolschotel.
Dit is een recept welke wij al langer klaar maken, maar dan in de r?mertopf.
Nu maar eens proberen op het ei...

anytagyg.jpg


Uitgelekte zuurkool mengen met creme fraiche en paprika. Zout en peper erbij.
In de braadslee met daarop aardappeltjes (licht voorgekookt), spekjes, ananas, rookworst en kippenpootjes.

uqedupah.jpg


In het ei, indirect op ca. 170C met wat appel rookhout erbij.

uhe2arab.jpg


Na ongeveer 50 minuten aan tafel:

2u4a9ebe.jpg


Wat vonden wij er van?
De kippenpootjes uit de r?mertopf zijn sappiger, maar voor het overige geef ik toch zwaar de voorkeur voor deze variant. De rooksmaak komt mooi naar voren in de aardappeltjes en de ananas. Geslaagde variant dus op een beproefd recept.



 
zuurkool is goed te eten, leuk dat je het nu op je ei gemaakt hebt
 
Leuk idee. Ga ik ook een keer doen!
 
Soort "zuurkool met ei" maar dan toch anders, hahahaha
Leuk idee!
 
Ziet er heel smakelijk uit!

Alleen een kleine vraag. Bij een BCC zie je een hele berg vocht onder de kip liggen na het bereiden. Ben je niet 'bezorgd' dat het vocht uit je kip in je zuurkool loopt? Bij een BCC ziet het er niet echt smakelijk uit namelijk...
 
Lekker.
 
Holkers zei:
Ziet er heel smakelijk uit!

Alleen een kleine vraag. Bij een BCC zie je een hele berg vocht onder de kip liggen na het bereiden. Ben je niet 'bezorgd' dat het vocht uit je kip in je zuurkool loopt? Bij een BCC ziet het er niet echt smakelijk uit namelijk...

De zuurkool was niet te nat en ook niet te droog. Het vochtverlies van de kippenpoten viel dus mee. In de r?mertopf is de zuurkool natter, omdat het vocht moeilijker weg kan. Wat betreft vocht in de zuurkool vond ik deze variant in het ei beter.
 
Dit ga ik dus ook een keer proberen, heerlijk winterkost...... laat maar komen die koude maanden :D
 
Leuk gedaan !
 
Terug
Bovenaan Onderaan