Beef en Steak

Zuurdesem Brood

noskos

Administrator
Forumleiding
Ondanks dat dit in High & Fast staat gaat dit toch wel even duren. E?n van de projecten voor dit jaar is broodbakken op de Big Green Egg. Maar dan geen kant en klaar pak, de lat moet wel wat hoger natuurlijk, dus zuurdesembrood.
Moet je natuurlijk wel zuurdesem hebben. Dus die gaan we zelf maken. Het is een proces dat ruim een week in beslag neemt en dat niet altijd goed gaat maar met de instructies op de site van Levine heb ik goede hoop dat dit gaat lukken.

Dag 1:
zuurdesembrood1-1.jpg

spannend, ben benieuwd of het je gaat lukken  :)

Heb me ook meteen maar even ingeschreven voor een workshop zuurdesem bij Levine, altijd leuk dat soort dingen en leerzaam.

Heee, leuk!!

Ik las "ergens anders" dat het eigenlijk ook het beste is om pizzabodems mee te maken.

Dat wordt wel mijn uitdaging voor 2013
Ik volg je

Mooie uitdaging. Ik houd je in de gaten  ;)

Kijk maar uit Dennis, straks wordt je nog de Nederlandse Martha Stewart  :D
Nu hoeft dat niet pers? slecht te zijn natuurlijk.........maar die mantelpakjes e.d. zitten volgens mij helemaal niet lekker  ;)

Mac

Mac zei:
Nu hoeft dat niet pers? slecht te zijn natuurlijk.........maar die mantelpakjes e.d. zitten volgens mij helemaal niet lekker  ;)

Mac

LOL

Mac zei:

Mac
Dat is een kwestie van willen, zo'n pakje. Best te doen, en anders heb ik nog wel tips voor Dennis.
Martha zat ook nog een tijd in de gevangenis, daar hebben ze vast lekkere joggingbroeken.

Die zware jongens outfit beviel zeker goed;

1_001.jpg

En weer on topic ;). Mooi project Dennis. Brood is toch een van de gerechten waar een BGE uitermate geschikt voor is? Ben benieuwd naar het resultaat.

En na het verversen en voeren op dag 2:

zuurdesembrood2-1.jpg

groeit goed  :)

Ik ben erg benieuwd wat dit gaat worden. Brood bakken op een Q, lijkt mij leuk.

@Leo, het is meer geworden omdat ik 100 gram heb weggegooid en er 150 gram heb bijgedaan ;) Ik hoop dat ik wat leven ga zien vandaag.

Het lijkt op brinta, grappig.

Is dat alleen bloem met water Dennis, en is het nu wachten op natuurlijke gist uit de lucht?

Nee, ik ben begonnen met een overwegend roggemeel mengsel, in roggemeel zitten veel meer organismen en dan heb je een betere kans op een goede gistcultuur. Het blijkt een mythe te zijn dat die gist uit de lucht komt vallen ;) In mijn eerste berichtje van dit draadje staat een linkje naar het "recept" van Levine, daar staat ook het hoe en waarom in.

Terug
Bovenaan Onderaan