Beef en Steak

Zoute spareribs

bruintje

Tondelzoeker
Hoi bbq die hards 😁zelf hou ik van zoete ribs.. Maar iemand enige raad om onze ribs lekker kruidig ( vooral zoutig) te krijgen ? Men vriendin is niet zo voor de zoete smaken die ik meestal klaar maak.Op restaurant kiest ze steeds de ribs van de chef die vooral zout smaken . Zelf heb ik tijdens de 3 2 1 methode voor haar al meer zoutigere rubs gebruikt maar tijdens het inpakken doe ik steeds tegen beter weten er toch wat agave / basterd suiker of appelsap erbij vooral om toch iets te kunnen stomen zodat ze samen met mijn zoete ribs klaar zijn. Ook van het lakken is ze niet favoriet ( doe ik vooral met zoete / rokerige bbq saus) . De volgende x ga ik de easterwood methode proberen zonder het inpakken en niet lakken voor haar en hopen dat ze dan niet te droog worden 🤞. Iemand tips zodat hier Iemand heel blij zou zijn 😉😁??

Bij het inpakken sojasaus o.i.d. gebruiken. Dat is zoutig en niet zoet. De rub en glaze kun je daarop afstemmen. In de glaze kun je dan nog gember doen.

Je zegt zout maar je bedoelt denk ik hartig. Dat begint met een rub waar niet teveel suiker in zit. Dus kies bijvoorbeeld voor buttrub of maak zelf iets met zout, peper, selderij, ui en knofookpoeder, paprika is ook lekker. Je kunt kiezen voor dry rub en dan helemaal niet inpakken maar bijvoorbeeld tussendoor sprayen met appelsap, appelazijn en whisky mengsel? Of inpakken met boter en wat bouillon?

Terug
Bovenaan Onderaan