In eerste instantie lijkt mij dat je redenatie klopt maar zeker weten doe ik het ook niet . Bv als ik koffiebonen maal heb ik altijd meer volume gemalen dan de hele bonen??roelp zei:Ik begrijp iets niet. :-/
Voor een recept, waarin 1/4 cup grof zeezout wordt afgemeten en vervolgens fijngemalen, wil ik fijn zeezout gebruiken. Om te achterhalen hoeveel gram fijn zeezout ik nodig heb, ben ik op zoek gegaan en op dit topic uitgekomen. Hierin wordt verwezen naar de 'Morton Salt Conversion Chart'.
Hier zie ik dat dezelfde hoeveelheid (gram) 'Fine Sea Salt' [1?2 cup + 2 teaspoons] groter is qua volume dan 'Coarse Sea Salt' [1?2 cup].
Echter als ik 1/2 cup grof zeezout zou fijnmalen, dan wordt het volume toch niet groter...eerder kleiner, omdat er zich minder ruimte tussen de (kleinere) zoutkorrels bevindt.
Klopt mijn redenatie niet, of klopt de tabel niet? Of is er iets anders aan de hand? :-O
En, hoeveel gram fijn zeezout komt overeen met 1/4 cup grof zeezout? :|
Ik zou gewoon even een zak grof zeezout kopen voor een euro, en dan gewoon even fijnmalen. Dan weet je het zeker!!