BasBQ
Beef en Steak

zout op spareribs?

P

Paroal

Gast
ik kon niks vinden hierop deze forum hierover.

vraag me af of je wel zout moet gebruiken tijdens het marineren een dag van te voren. zout trekt vocht uit het vlees wat je volgens mij niet wilt. moet juist sappig blijven.

iemand?
 
In heel veel rubs zit zout.
Ik rubs ze meestal al vroeg in, en na het uitpakken valt het vocht wel mee.
Ik geloof niet dat ze er droger van worden.
 
Je kan gewoon zout gebruiken in de rub. Je hebt wel wat vocht verlies maar dat is niet dramatisch. Wel is het zo dat als je een dag van te voren rubt het vlees wat 'hammig' wordt
 
naast zout zit e ook suiker in de meeste rubs die ik gebruik.. dat ontrekt ook vocht maar tot nu toe heb ik dat nog nooit mee gemaakt dat hierdoor het vlees uitdroogt, dat komt alleen als je ze echt te lang in de smoker laat liggen
 
Alleen kruiden zullen nooit echt in je vlees trekken. Je hebt het zout nodig voor het transport.
 
Het zout trekt vocht uit het vlees, vermengt zich met dat vocht, zo krijg je een pekel die weer in het vlees trekt. Als je het maar even de tijd geeft. Ikzelf rub meestal zo'n 4 uur van te voren om de "hammigheid" tegen te gaan.
 
thx voor de reply's
afgelopen weekend de rub zonder zout gebruikt. Alleen in de glaze zout gedaan en dit op de ribs gelegd...moet zeggen dat het vlees mals was maar minder kruidig.

de volgende wordt met zout. (1 met 1 zonder)
 
Terug
Bovenaan Onderaan