BasBQ
Beef en Steak

Zorgt een te grote lekbak voor problemen met de airflow?

 
 
 
 

Rogier

Gemarineerd
Berichten
1.090
Ik ben dus sinds een paar dagen dan eindelijk eigenaar van een keramische barbecue. Nu heb ik niet gelijk een lekbak erbij gekocht omdat ik eerst even wilde kijken of ik zelf nog wat had liggen. Nu heb ik een mooie grote bak die een redelijk oppervlakte bedekt, maar deze valt wel buiten mijn platesetter. Ik kan me voorstellen dat dit nadelig is voor de airflow. Heeft iemand hier ervaring mee? Heeft dit echt invloed?

IMG_7659.jpeg
 
Dat zal wel meevallen denk ik. Valt net met de hoekjes buiten de plate setter.

Geniet van je KJ!
 
Ik zou het zelf niet doen. Voor een paar euro koop je bij de Makro een RVS dienblad die precies past.
 
Ik denk dat het allemaal wel mee zal vallen. Ik neem aan dat je de lekbak vooral bij L&S zal gebruiken en dan knijp je de Q toch al flink af. Het kleine beetje dat deze lekbak effect zal hebben op je airflow los je dus gewoon op tijdens het afknijpen (iets meer of minder).

Proberen kan geen kwaad en kan zo wat centjes schelen.
 
Een te grote lekbak kan zeker nadelig zijn voor je airflow, maar ik geloof niet dat deze te groot is. Wat in de lengte nèt niet lekker gaat compenseer je in de breedte. Ik heb zelf graag een ronde en kocht daartoe voor een paar euro een rvs serveerblad bij Sligro. Vind ik ideaal. Ik zie het niet goed, daarom een check-vraag, is deze bak gecoat met teflon anti aanbak? Daar zou ik wel mee uitkijken.
 
is deze bak gecoat met teflon anti aanbak? Daar zou ik wel mee uitkijken.
Dat is nog zachtjes uitgedrukt..... als je een lekbakje met teflon leeg gaat verwarmen zit je al snel aan temperaturen waarbij het teflon verdampt en dat is extreem giftig :unsure:
 
Dat is nog zachtjes uitgedrukt.....

Weet ik kerel, maar waarschijnlijk is het antwoord op die check-vraag gewoon nee. Dus laten we niet te hard van stapel lopen.
 
Een te grote lekbak kan zeker nadelig zijn voor je airflow, maar ik geloof niet dat deze te groot is. Wat in de lengte nèt niet lekker gaat compenseer je in de breedte. Ik heb zelf graag een ronde en kocht daartoe voor een paar euro een rvs serveerblad bij Sligro. Vind ik ideaal. Ik zie het niet goed, daarom een check-vraag, is deze bak gecoat met teflon anti aanbak? Daar zou ik wel mee uitkijken.
Goeie vraag over de teflon laag. Ik heb eigenlijk geen idee. Ik heb deze ooit als braadsleden bij de Blokker gekocht. Dus dat moet wel kunnen lijkt me.

Voor vandaag heb ik een wat kleinere wegwerp bak gebruikt. Maar goed om te weten dat die van de foto bij een low & slow sessie waarschijnlijk niet voor grote problemen zal zorgen.

Ook bedankt voor de tips van de RVS schaal. Ik ga van de week even langs de Makro. Een ronde past natuurlijk allemaal wat beter dan een rechthoek.
 
Als je een d&c hebt zou je deze dan doormidden slijpen of zeg ik nu iets heeeeeeel erg raars?

Zou me voor kunnen stellen dat je wel eens de halve platesetter gebruikt.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Als je een d&c hebt zou je deze dan doormidden slijpen of zeg ik nu iets heeeeeeel erg raars?

Zou me voor kunnen stellen dat je wel eens de halve platesetter gebruikt.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Nou ik denk dat dit dienblad er niet heel veel beter op zal worden. En je mist dan een opstaand randje. Voor de d&c moet ik nog wat verzinnen. Dus alle tips zijn welkom :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan