Beef en Steak

Zorgen om mijn Brisket!

 
 

Visca

Kooltjesharker
Berichten
145
Ik ben zojuist mijn Brisket aan het trimmen en had gelezen dat je de harde klomp vet tussen point en flat weg moet snijden. Ik ben dus lekker aan het snijden en er blijft hard vet verschijnen achter de stukken die ik weg snijd. Tot het ineens wel heel dun wordt en waarempel, ik ga gewoon helemaal door de brisket heen, met andere woorden, ik ben de point al bijna los aan het snijden van de flat

Kan iemand me zeggen hoe erg dit is? Toen ik er eenmaal doorheen was ben ik maar doorgegaan met hard vet wegsnijden, dat moet er toch af volgens mij? Heb ik een pechgeval met zoveel hard vet, of heb ik verkeerd advies gevolgd door echt alle harde stukken vet weg te snijden?

Ik heb foto's toegevoegd van de situatie:
PXL_20240912_183306490.jpg


PXL_20240912_183319247.jpg
 
Ik ben geen expert op dit gebied maar zou zeggen dat je inderdaad de flat en point aan het lossnijden bent.

Denk dat je voor nu gewoon rub erop moet doen en het zo laten.
(Niet dat je er nog iets anders mee kunt)
 
Ik heb dat inderdaad gedaan, gerubbed en zo gelaten. Het harde vet was hiermee ook allemaal weg.

Geen idee wat het mogelijke effect op het vlees is, mogelijk wat droger maar we zien het vanzelf.
 
Is het nog allemaal gelukt Visca?
Ik denk dat we allemaal wel benieuwd zijn naar je eindresultaat 🤗

Ik zelf trim nooit het vet tussen de point en de flat weg. Dat smelt van zelf wel weg als je de Brisket Bereid.
 
Is het nog allemaal gelukt Visca?
Ik denk dat we allemaal wel benieuwd zijn naar je eindresultaat 🤗

Ik zelf trim nooit het vet tussen de point en de flat weg. Dat smelt van zelf wel weg als je de Brisket Bereid.
Hij ligt er sinds vanmorgen 06:00 uur op :)
Verslag volgt nog!

En dit was dus wel echt van dat harde vet, wat volgens de kenners niet smelt.. Daarom dat ik ook door ging met wegsnijden.
 
Heel veel succes! Ben benieuwd naar het resultaat. 😋
 
Hij ligt er sinds vanmorgen 06:00 uur op :)
Verslag volgt nog!

En dit was dus wel echt van dat harde vet, wat volgens de kenners niet smelt.. Daarom dat ik ook door ging met wegsnijden.
Ik ben geen kenner. Ik maak wel vaak stoofvlees. Riblappen/sucadelappen hebben soms ook erg hard vet. Dan denk je, beter weg snijden. Maar als het goed gestoofd is, is het helemaal weg.
 
En, gelukt?
 
Ik ben geen kenner. Ik maak wel vaak stoofvlees. Riblappen/sucadelappen hebben soms ook erg hard vet. Dan denk je, beter weg snijden. Maar als het goed gestoofd is, is het helemaal weg.
Dat ga ik de volgende keer ook doen! Overigens heeft het, denk ik, geen negatieve invloed gehad op het resultaat. Het was echt heerlijk. Verslagje moet ik straks nog even tikken ;)
 
Ben benieuwd naar het resultaat. Goed te weten dat het harde vet verdwijnt als je de Brisket gaat verwijderen. :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan