BasBQ
Beef en Steak

zondags 3 gangen BBQ menu

 
 
 
 

richard0501

Gemarineerd
Berichten
1.552
Lekker gegeten vandaag

Voorgerecht  soep van gerookte tomaten. (ja sorry geen foto's)
                              ~
Hoofdgerecht Ierse Picanha met groente en krieltjes.
                              ~
Nagerecht  ijs van gerookte sinaasappels

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Vrijdag de Sinaasappels en de tomaten gerookt bij 70 graden op eiken/kersen/Hickory Mix
Vandaag de soep gemaakt,  en het ijs gemaakt.
Voor het ijs heb ik slagroom , sap van 4  gerookte sinaasappels, cointreau, suiker , beetje schil van de sinaasappel en citroensap gebruikt.
daarna 5 sinaasappels uitgehold en gevuld met het ijs.






Picanha alleen ingewreven met peper en zout.
Picanha in de BBQ op 100 graden , groenten  onder de folie met klontje boter bijgezet.
Vlees laten garen tot 45 graden kern, dan van de BBQ genomen. Temperatuur omhoog gezet op 260 graden.
Vlees weer terug op het rooster en lekker het soepje gegeten.  Laten grillen eerst een paar minuten op de vetkant en dan op omdraaien , doorgegaan tot 50 graden kern.
Van het rooster genomen In de folie laten rusten ( eindtemperatuur 54 graden) Er zat bijna geen vet op deze picanha van 1.3 kg  (das wel meer dan genoeg voor 4 personen, gelukkig moeten we morgen weer eten)





dan rest nog het ijsje , ik zeg geslaagd, subtiele rooksmaak komt boven in de mond na het doorslikken van het ijs.
Ik heb nog 4 gerookte sinaasappels liggen, gaan morgen in de ijsmachine.




 
dat is een mooie maaltijd geweest.
leuk en mooi hoe je het sinaasappel ijs gemaakt hebt
 
Leuk die sinaasappels !, ben idd erg nieuwsgierig naar die gerookte tomaat en bijbehorende soep. klinkt goed !
 
Mike + 1 !!
 
Terug
Bovenaan Onderaan