BasBQ
Beef en Steak

Zoete sparerib

Hylkevb2001

Tondelzoeker
Berichten
20
Het is BBQ weekend hier

Gisteren lekker beerbottle bacon burger Asian style gemaakt en vandaag sparerib op de BBQ gedaan.
2 lekkere dikke sparerib voor 4 uur tussen de 110 en de 115 graden. Elk uur ingesmeerd met een mop en het laatste uur met honing.

Eerst de BBQ klaarmaken
b013ede45ff44b002f20cb187dcf7d8a.jpg


De sparerib op de BBQ
15870f5541c37c37c3731c898718e5b9.jpg


Voordat ze eraf gingen
ed12b22c3962791feac8c9be5b57f9c7.jpg


Close-up van het eindresultaat
7b8ce15d7ab02f1384f8a9383252785f.jpg
 
zo veel vragen nu bij mij... heb je nog over, wanneer ben ik uitgenodigd ....  :p

nee maar even serieus ziet er heeel goed uit.. ben wel benieuwd, wat voor mop?
ziet er ergggg lekker uit en ben aan het kijken om spare rib recept weer uit te proberen (en ik kreeg als verzoek van mijn wederhelft, of het zoet kon)
en je bedoeld de bbq op 110 tot 115 graden toch?

 
lekker hoor!

groet Marcel
 
Boyke zei:
zo veel vragen nu bij mij... heb je nog over, wanneer ben ik uitgenodigd .... 

nee maar even serieus ziet er heeel goed uit.. ben wel benieuwd, wat voor mop?
ziet er ergggg lekker uit en ben aan het kijken om spare rib recept weer uit te proberen (en ik kreeg als verzoek van mijn wederhelft, of het zoet kon)
en je bedoeld de bbq op 110 tot 115 graden toch?
De mop was roomboter, sojasaus en appelsap. Ik heb deze van de site van nokos gehaald (bbq-nl.com). Jammer genoeg is er niks meer over. Ik bedoelde inderdaad 110 tot 115 graden.
 
Hmm die ga ik eens uitproberen! (Wordt vervolgd) ik blijf merken dat sit forum en de website en kennis van noskos en andere leden constant weer van hele grote waarde is.
 
ziet er lekker uit
 
Hylkevb2001 zei:
Boyke zei:
zo veel vragen nu bij mij... heb je nog over, wanneer ben ik uitgenodigd .... 

nee maar even serieus ziet er heeel goed uit.. ben wel benieuwd, wat voor mop?
ziet er ergggg lekker uit en ben aan het kijken om spare rib recept weer uit te proberen (en ik kreeg als verzoek van mijn wederhelft, of het zoet kon)
en je bedoeld de bbq op 110 tot 115 graden toch?
De mop was roomboter, sojasaus en appelsap. Ik heb deze van de site van nokos gehaald (bbq-nl.com). Jammer genoeg is er niks meer over. Ik bedoelde inderdaad 110 tot 115 graden.
Sorry, het is noskos IPV nokos
 
Terug
Bovenaan Onderaan