Beef en Steak

Zoek een Rvs halve maan voor Big Joe

N00bi3

Tondelzoeker
Goedemiddag allen,

Ik wil graag smash burgers maken op de Big Joe. Ik heb het op de gietijzeren halve maan geprobeerd maar ze worden niet echt krokant.
In een RVS pan krijg ik het wel lekker krokant dus dacht misschien een RVS halve maan voor de big joe maar kan er geen een vinden.

Heeft iemand een alternatief of een idee?

Alvast bedankt voor het meedenken.

Iets meer tijd nemen om het gietijzer lekker heet te laten worden. Dan lukt het gegarandeerd!

Niet krokant op gietijzer? Enige wat ik mij kan bedenken is dat het gietijzer niet heet genoeg was, zoals Sander al zegt.

Voor mij is de gietijzeren halve maan op KJ1 ook de manier om ze te maken.

Ik leg de plaat boven de kolen na het aansteken als de vlammen weg gaan en ik het deksel dicht doe.

Temperatuur pak ik rond de 225 graden.

Weet niet hoe je ze maakt en hoe plat ze zijn? Ik gebruik een ronde smasher met handvat met een stukje bakpapier op de burger tegen het plakken. Ik smash ze zo dun dat er enkele gaatjes in de burgers ontstaan. Neem per broodje 2 bolletjes gehakt van iets meer dan 70 gram.

Mocht je een infrarood thermometer hebben met laser, kun je kijken hoe heet de plaat is.

Ik check ook altijd met de infrarood thermometer. De plaat moet minstens 200 graden zijn, minder wordt hij niet mooi bruin. Bij meer dan 250 graden gaat het een stuk sneller, maar gaat ook nog goed.

Ik heb pas geleden de KJ griddle van koolstofstaal aangeschaft.
Burgers worden hier super krokant op. Maar het is wel wat al eerder gezegd is dat de temperatuur goed moet zijn.
Ik maak ook mijn balletjes van 60 gram heel dun tot er kleine gaatjes ontstaan en ik gebruik een ronde smasher die ik heb gekocht op Temu.

Terug
Bovenaan Onderaan