BasBQ
Beef en Steak

zoals het hoort

 

siempie

Kooltjesharker
Berichten
149
Hallo allemaal!

Ik ben siempie en 27 jaar en al een aantal jaren een liefhebber van  bbq-en. Nu heb ik een jaar of 3 een grandhall gas bbq wat mij prima bevalt maar qua roken en dergelijke mis ik iets(ja ik weet dat je op een gas bbq ook hout kan doen enzo) . Dus ik ben nu aan het rondkijken voor een leuke smoker, mijn oog is gevallen op een wsm 47 aangezien een keramische mij te duur is. Iemand nog andere suggesties?
Klopt het dat je op een Wsm in pricipe alles kan klaar maken, qua vlees, piza etc. en ook qua bereiding doormiddel van het middenstuk er tussen te zetten of tussenuit te laten???
Dit forum wil ik vooral gebruiken voor lekkere recepten en misschien ooit ook wel het delen ervan.

Groeten Siempie
 
Van harte welkom bij het Genootschap!
Een WSM is gemaakt om op lagere temperaturen goed te functioneren. Dus pizza en zo is zonder kunst en vliegwerk niet echt mogelijk. Daar heb je weer iets anders voor nodig.
 
Welkom Siempie.
Een wsm is alleen geschikt voor low en slow. Hij is zeker niet geschikt voor pizza.
 
Ook niet als je het middenstuk er tussen uit haalt? en dacht dat ik ergens van die beugeltjes had gezien en dat je die er tussen kon zetten zodat de deksel past?of is het materiaal niet berekend op de hogere temperaturen..

Maakt het verder nog uit of je je vlees op 1 van de 2 roosters legt? kan me voorstellen dat als het vlees erg lekt dat je aan de hand daarvan een keuze maakt.....

en klopt het dat je doordat de grote waterschaal er tussen zit, je dan altijd indirect bbq? of moet je nog steeds rekening houden met het plaatsen van kolen/briketten.
 
hoi siempie,
welkom bij dit edele genootschap
 
Welkom op het forum, een erg leuke en behulpzaam forum. Zoals je ziet heb je gelijk je antwoorden al te pakken. :)
 
Hoi Siempie, welkom bij het BBQ Genootschap
 
Daar ga je vast veel lol van hebben. Veel plezier ermee kerel!
 
Welkom en veel plezier met je WSM :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan