Beef en Steak

zo, mijn 1e varkentje gewassen

• Onderwerp starter Onderwerp starter miep
  • Startdatum Startdatum
Miep, ga je roken met chunks of snippers??

Chunks, van onze eigen niet geliefde appelboom
De boom is 12 jaar geworden en heeft ooit 3 appels gegeven :) zure krengen ook nog
Was tijd om deze te offeren

Serieus stuk vlees. Mooie uitdaging Miep.

leuk, ik ga je volgen. klinkt heel interessant. misschien krijg je nog wel volgelingen.

Volgelingen?  Ik ben geen goeroe hoor hihi
Maar alle gekheid op een stokje, het is gewoon fun!
Morgen is de dag van de waarheid
( trouwens er liggen spare ribs te ontdooien naast het varkentje)  :)
20130814_194003_zps3ba59d8f.jpg

Mooi mooi Miep!

Er zullen morgen een aantal buren kwijlend bij de voordeur liggen denk ik.

Prachtig project dat je hoe dan ook veel voldoening en plezier gaat geven.

Succes!

Liefde voor die boom?
Ga me nou niet bang maken! Zit ik straks met mislukte bacon...... :)
De briketten liggen zich nu te verkneukelen in de brikettenstarter en het buikspek trappelt van ongeduld in de koelkast, dus ik ga weer gauw verder

Zo, hij ligt in de smokey mountain.
Kon meteen mijn thermometer testen
Kerntemperatuur 4.1 graden koelkast staat op 4 dus dat is mooi voor een barbecook metertje
To be continued

Ga je vandaag ook de rib's doen??

Nou ik had gedacht de ribs tot morgen in de rub te doen, kan het lekker intrekken...

Ben erg benieuwd naar de bacon, die van mij ligt ook lekker te chillen in de koelkast en is zondag aan de beurt!! 8)

Spannend hoor! Maar hier gaat het lekker! Temperatuur wsm stabiel spekkie 13 graden

moet wel in anderhalf  a 2 uur gepiept zijn.

Ik ben benieuwd wat je ervan gaat vinden Miep. Mijn 'slab' is inmiddels alweer bijna op :(
Maar het goede nieuws: je kunt gelukkig altijd nieuwe maken, ha! Het is een leuk stuk vlees om mee te experimenteren en er zijn best leuke variaties te verzinnen op het standaard recept. Mijn volgende wordt waarschijnlijk een maple-cured versie, maar ik heb ook nog moerbijsiroop liggen. Wie weet wat de toekomst gaat brengen?
Zolang er rook is, is er toekomst ;D

Terug
Bovenaan Onderaan