BasBQ
Beef en Steak

Zittend kippetje, voor de Tokkie

 
 
 

RolfM

Kooltjesharker
Berichten
125
Is dit de eerste keer dat ik een zittende kip maak? Nee, zeker niet. Maar tot nu toe geen foto's gemaakt of een post geschreven, dus officieel is het nog nooit gebeurd. Maar de sticker-bingo moet toch een keer uitgespeeld worden, nietwaar ;)
Volgens het boekje moet hij natuurlijk op een bierblik, maar ik had nog een chicken-sitter-accessoire-geval nieuw in de verpakking zitten die ook nodig een keer vies gemaakt moet worden. Hopelijk wordt dat door de forumleiding door de vingers gezien 🙈

IMG_20220420_175730.jpg

Ze zit er parmantig bij, maar kan wel een kleurtje gebruiken.

IMG_20220420_181301.jpg

Het deksel van de W47 is te laag om de dame op het rooster te laten zitten, dus ze moest op de bodem plaatsnemen. De braadslee c.q. lekbak diende hierbij mooi als kolenbakje. Er bleef precies genoeg ruimte over voor een lading briketten aan weerskanten en uiteraard een blokje appeltjeshout voor geur en smaak.

IMG_20220420_190439.jpg
IMG_20220420_190445.jpg

Na 20 minuten even gespiekt of de bruiningskuur een beetje aanslaat. De bovenste helft begon al een mooi kleurtje te krijgen, dus die heb ik een aluminium jasje gegeven. De ketel tikte op dat moment ook de 220gr aan, dan gaat het ook wel hard natuurlijk. Maar wel een fantastisch knapperig huidje gekregen, dus zeker geen paniek. Voor de verdere garing wel de temperatuur geknepen naar 180gr.

IMG_20220420_190936.jpg

Na 50 minuutjes is het welletjes geweest. Met drie volwassenen en 2 kinderen is zo'n kippetje snel verdwenen. En man man man, wat was dat lekker. Heerlijk knapperig velletje, zacht en sappig van binnen 👌

Volgende missie: het knorretje. Ook al een paar keer op de barbecue gehad, maar ook hiervan geen foto's/verslag, dus niet gebeurd.
 
Dat is een lekker chicky. En idd mooi wat kleur op gedaan. Dat moet smullen geweest zijn.
Gefeliciteerd met je tokkie
 
Mooi kippie!

Gefeliciteerd.
 
prima kipje. ziet er heerlijk uit
en ja, 1 kippetje voor 3 volwassenen en 2 kids is het misschien wat weinig.

gefeliciteerd met je sticker
 
Gefeliciteerd 🐔
 
Wederom een hoogte punt in het bestaan van een chicky.
Mooi kleuren en opzitten voor de BCC.
Proficiat met je Tokkie Award
 
lekker kippetje, gefeliciteerd met je tokkie. 🐓
 
Welkom bij de tokkies
 
Terug
Bovenaan Onderaan