Beef en Steak

Ziipa Piana Gas Pizzaoven

• Onderwerp starter Onderwerp starter tdp
  • Startdatum Startdatum
Mooie pizza!
En ruimte zat zo te zien.
Wat is de diameter van je draaiende steen?

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk

Kunnen jullie uitleggen hoe dat rijzen in bulk werkt? Ik heb mezelf een hele andere methode aangeleerd n.a.v. de pizzabijbel en wil die methode ook graag proberen.

Nu pak ik Caputo Pizzeria meel. Aanbevolen rijstijd 8-18 uur buiten koeling of 12-48 in koeling.
Ik maak dan het deeg. Dit laat ik 15 minuten afgedekt als 1 grote bol rusten.

Na de 15 minuten verdeel ik deze in kleine bolletjes die in een deegkrat de koeling ingaan voor 24 uur. De volgende dag haal ik deze 2 tot 3 uur voor het bakken uit de koelkast.
Italiëplein heeft hier een leuk stukje van geschreven. Er is geen echt goed of fout .

Toevallig dat je Italiëplein aanhaalt. Kreeg een mailtje van ze dat ze een boek hebben geschreven. Niet zozeer voor de beginner maar voor als het je al lukt een pizza te maken maar je er beter in wilt worden en foutjes wilt voorkomen en deeg perfectioneren.

Denk dat ik die ga bestellen. Ben wel benieuwd en pizza is naast bbq een extra hobby geworden.

@Edwin84 op de site zelf staat ook al veel uitleg.
Boeken zijn altijd leuk!

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk

leuke vindt ik dat ze geen recept geven maar de theorie er achter zodat je zelf meer keuzes kan maken.

Dat kan ik ook erg waarderen. Ben dat ook vanuit het brouwen van bier erg gewend. Velen brouwen een recept maar hebben geen idee wat de achterliggende gedachte is van dit recept, waarom welke stap wordt genomen. Dat is eigenlijk veel interessanter!

Terug
Bovenaan Onderaan