Aangezien ik best vaak pizza's bak samen met mijn dochter, vond ik het eens tijd om een pizzaoven aan te schaffen. Natuurlijk gekeken naar de Ooni, maar eigenwijs als ik ben, toch ook naar alternatieven gekeken. Voorwaarde was een pizzaoven op gas, kostentechnisch als voor het gemak. Bleek dat mijn maat pizzaovens verkocht via zijn webshop. (Geen aandelen, geen belangen, anders dat ik hem alle handel van de wereld gun
). Aangezien dochterlief de kleur ook erg mooi vond, me er maar eens in verdiept. Ik kon er bar weinig recensies over vinden. In Frankrijk wel een paar recensies gelezen (Deepl is dan echt een briljante vertaalapp
). Een der voordelen is dat je de pizzasteen kunt draaien, met een draaiwieltje aan de voorkant. Dit leek mij wel een mooie optie, en las links/rechts ook wel dat dit een meerwaarde kon hebben. Gelukkig houdt vrouwlief ook van pizza's, lekker eten en gelukkige kinderen, dus ik mocht mijn eigen spaarrekening aanspreken om hem aan te schaffen
.
Het draaiwiel voor de draaiende pizzasteen:
Slang en gasregelaar werden er bij geregeld;
Afwerking is iets met een Franse slag wellicht, maar het is dan ook een Frans merk
En toevallig laatst een statafel bij een maat op kunnen halen. Deze gaan we opknappen en dat wordt onze werktafel:
Deze week maar eens een gasfles halen, en dan denk ik dat ik vrijdag een eerste run ga bakken! Ben erg benieuwd!

Het draaiwiel voor de draaiende pizzasteen:
Slang en gasregelaar werden er bij geregeld;
Afwerking is iets met een Franse slag wellicht, maar het is dan ook een Frans merk

En toevallig laatst een statafel bij een maat op kunnen halen. Deze gaan we opknappen en dat wordt onze werktafel:
Deze week maar eens een gasfles halen, en dan denk ik dat ik vrijdag een eerste run ga bakken! Ben erg benieuwd!