BasBQ
Beef en Steak

Zelfbouw buitenkeuken voor mijn Kamado en Weber

Tsjongejonge, de bouwprojecten die ik hier voorbij zie komen is toch echt wel next level… en ik maar denken dat ik lekker bezig was :unsure:
Veel plezier met het bouwen. Ik ben benieuwd naar het eindresultaat.
 
Korte vraag over die metalen afdek ring rond de weber, wordt die niet heet?
Om te beginnen , je ontwerp ziet er strak uit .
Of je betonnen blad 200 kg gaat wegen betwijfel ik , ik verwacht iets van 160 kg .
Wat voor hout ga je gebruiken , douglas of eiken , eiken is natuurlijk een stuk duurzamer, steviger EN duurder.
Ik heb er zelf 1 gemaakt van douglas , zonder betonnen blad .
Deze is zeer degelijk en zwaar.
Let wel op met een hoes , zorg dat het genoeg ventileert anders krijg je uiteraard condensvorming.
Ik zie ook dat de achterwand dicht is in je ontwerp , zorg ervoor dat de warmte goed weg kan onder je blad.
Als je de balkjes stevig genoeg neemt dan zal het doorbuigen wel meevallen als je met 8 poten gaat werken.
Dit is wat ik er van heb gemaakt ;)
0ssLkaH.jpg

JD8aGQk.jpg

TXVvfnC.jpg
Waar heb je de metalen ring die je gebruikt hebt in het blad vandaan gehaald?
 
Dank voor de inspiratie, alle vragen en duidelijke uitleg. Ik heb het deels overgenomen en een vergelijkbare buitenkeuken gemaakt. Eerste keer dat ik echt zelf zoiets klus en ben heel blij met resultaat

Bekijk bijlage 21410
Mooie buitenkeuken hoor, Paul!

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk
 
Waar heb je het betonblad mee geschuurd?

las iets van een diamantschijf voor de randen?
en nat geschuurd zo te zien? Of kan dit ook gewoon droog als het blad voldoende is gedroogd?
 
Waar heb je het betonblad mee geschuurd?

las iets van een diamantschijf voor de randen?
en nat geschuurd zo te zien? Of kan dit ook gewoon droog als het blad voldoende is gedroogd?

Zelf heb ik droog geschuurd met een delta schuurmachine gestart met 180-240-320 geëindigd.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Waar heb je het betonblad mee geschuurd?

las iets van een diamantschijf voor de randen?
en nat geschuurd zo te zien? Of kan dit ook gewoon droog als het blad voldoende is gedroogd?

Ik heb diamanten schuurblokjes gebruikt en nat geschuurd
 
Oke top mannen.

Ik hoef ook geen ruwe oppervlakten te schuren.
Denk dat ik met een paar droge pads er al wel ben.

Maar dan moeten ze natuurlijk wel goed gedroogd zijn.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Heb vandaag de bladen geschuurt en behandeld met vlekstop…

Maar niet echt tevreden,
Exact gedaan zoals de verpakking voorschrijft,
Echter geen mooi resultaat.

Ik zal t nog een nachtje geven, maar vermoed niet dat het nog veel bijtrekt.

aba28366ddf11fdaf13db08bbce198e2.jpg



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
En daarom vind ik dit een heerlijk leesforum. Ook ik wil al een tijdje een buitenkeuken gaan maken. En ook hier de vraag of ik zwenkwielen en een stalen frame zou gebruiken. Je hebt dan ook gelijk met de vraag hoe vaak en waarnaartoe ik de keuken zou willen verplaatsen. Nauwelijks denk ik.

Ik ben nu aan het twijfelen of het alleen een keuken word, of zelfs een dak eroverheen bouwen, aangezien ik het hele jaar rond mijn BBQ aanslinger.

Eerst maar eens besluiten in welke BBQ ik ga investeren voordat ik iets ga bouwen, maar ik ga dit draadje met enthousiasme volgen!
Bij mij staat het meubel op zwenkwielen. We verplaatsen het meubel niet vaak, maar als het dan moet gebeuren is het wel een stuk eenvoudiger. Ik ben blij met mijn wielen.
 
Staat er in de gebruiksaanwijzing van vlekstop hoe droog het beton moet zijn?
 
Heb vandaag de bladen geschuurt en behandeld met vlekstop…

Maar niet echt tevreden,
Exact gedaan zoals de verpakking voorschrijft,
Echter geen mooi resultaat.

Ik zal t nog een nachtje geven, maar vermoed niet dat het nog veel bijtrekt.

aba28366ddf11fdaf13db08bbce198e2.jpg



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik vind 'm wel mooi geworden. Zelf heb ik twee keer met vlekstof behandeld en trok er beide keren goed in. Nu blijft alles er mooi op liggen
 
Droog is een heel subjectief begrip. Misschien was het niet droog genoeg? Bij mijn pakket zat er een ander product bij. Drie keer flesje 1 3 keer flesje 2 en 3 keer flesje 3. Alleen moet ik flesje 3 nog doen.
Het blijft gissen want ik ga nu voor de derde keer in mijn leven en van fouten leer je,
 
Hoi, ik ben ook een buitenkeuken aan het maken en gebruik die van jou een beetje als inspiratie. Mag ik vragen hoe dik het betonnen blad is dat je hebt gemaakt?
 
Heb vandaag de bladen geschuurt en behandeld met vlekstop…

Maar niet echt tevreden,
Exact gedaan zoals de verpakking voorschrijft,
Echter geen mooi resultaat.

Ik zal t nog een nachtje geven, maar vermoed niet dat het nog veel bijtrekt.

aba28366ddf11fdaf13db08bbce198e2.jpg



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Kan het ook zijn dat dit aanzetten zijn van een roller. Ik herinner me dat ik heel veel moest rollen voor het schuim weg was. Met andere woorden
te veel vloeistof in mijn roller.
 
Heb vandaag de bladen geschuurt en behandeld met vlekstop…

Maar niet echt tevreden,
Exact gedaan zoals de verpakking voorschrijft,
Echter geen mooi resultaat.

Ik zal t nog een nachtje geven, maar vermoed niet dat het nog veel bijtrekt.

aba28366ddf11fdaf13db08bbce198e2.jpg



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Hoort er gewoon bij!! Moet ook lekker grof zijn vind ik persoonlijk...
Kan ook zijn dat het beton nog vochtig is, duurt nml zo’n 30 dagen (in optimale weersomstandigheden) tot dat die 90% droog is...

(Ik heb 2x de vlekstop gebruikt, vlekstop droogt pas na 4 dagen... Daarna goed schoon gepoetst met een licht vochtig vezeldoek)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan