BasBQ
Beef en Steak

Zelf bouwen: Oklahoma Smoker 14 inch, advies gevraagd!

B

beffin

Gast
Hallo,

Al enige tijd loop ik met het plan een Oklahoma smoker te maken. Na wat google werk kwam ik al snel op deze site terecht en heb ik met veel interesse diverse topics gelezen.

Inmiddels krijgen de plannen al wat meer vorm en ben ik opzoek gegaan naar geschikt materiaal. Ik liep eigenlijk bij toeval tegen een 14 inch gasbuis van een meter of 4 aan. Wat ik me nu echter afvraag is of deze geschikt is. Ik lees namelijk veel over een wanddikte van 6 - 8 mm, deze gasbuis is echter 10 mm dik. Kan ik deze gebruiken, of heeft deze dikte teveel nadelen qua bijvoorbeeld het op temperatuur krijgen en houden van de smoker?
 
niks mis met die 10 mm ,zullen velen jaloers op zijn.
enigste nadeel is t gewicht als hij op tournee moet ,verder een leuke afmeteing om te gaan verbouwen.

sucses
 
Ik heb nog 0 ervaring met smoken maar ben er ook een aan het bouwen. Wel maar van 3mm Helaas. Juist vanwege mijn dunne tank zit ik er aan te denken om m dubbelwandig te maken maar dat is een lastig klusje denk ik. Eerst maar eens kijken hoe hij zoals hij nu is werkt. Mijne mocht ook niet te zwaar worden omdat ik m nog wel op een normale manier de garage in en uit wil kunnen krijgen.

Jou 10mm zal iets langer duren voor hij zelf warm is maar dat doet weinig af aan de temp in de smoker zelf denk ik. Als hij eenmaal warm is wordt de temperatuur in ieder geval minder be?nvloed door invloeden van buitenaf. Dat lijkt me een groot voordeel. Een groot nadeel lijkt me inderdaad het gewicht.

Ben heel erg benieuwd wat je gaat doen en hoe het eindresultaat er uit gaat zien.  ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan