BasBQ
Beef en Steak

Zeecontainer als buitenkeuken

NielsNH

Vuurmaker
Berichten
77
Hallo allemaal,

binnen een paar maanden ga ik verhuizen. Waar ik nu woon, staat mijn buitenkeuken onder een carport. Deze hebben we helaas niet waar we naartoe gaan. Daarom dacht ik eraan om deze zelf te bouwen. Tot ik eraan dacht dat een zeecontainer (nieuw of tweedehands) misschien ook een idee zou kunnen zijn. Ik zie dat er zeecontainers zijn die langs de volledige zijde kunnen openen. Nu vroeg ik mij af of dit een goed idee is en of hier nadelen aan verbonden zijn. Op gebied van vergunningen is er geen verschil tegenover een carport, dat ik heb ik in ons geval al nagevraagd.

Mocht er iemand een voorbeeld hebben, mag dat natuurlijk ook altijd! :)
 
ik kan je vertellen dat is zo..
Heb genoeg zeecontainers leeggeruimd.
Als je van plan bent er ook een houtenbankje neer te zetten en je plenst soms wat water over je warme kolen heb je tevens een sauna :ROFLMAO:
Maar om je vraag serieus te beantwoorden.
Een container is nul geisoleerd de buitenkant wordt snel warm door de zon. Wit schilderen zal misschien wel wat helpen maar alsnog..
Sedum dakje erop zou mijns inziens ook moeten helpen al weet ik niet hoe goed dat het doet op een stalen ros als een container misschien door de warmtegeleiding van de container dat het doodgaat?
Heb genoeg containerzwembad projecten gezien maar om er eentje te versieren in je tuin 😄
In het algemeen lijkt het mij dat een werkcontainer geisoleerd is zie onderstaande foto
9f18047f1a12_sam_3881.jpg
 
Nou heb ik vandaag weer in een zeecontainer gestaan die in het zonnetje stond met de deur open :ROFLMAO: 🥵
Ik zou het afraden.
Er staan zoveel mooie zelfbouw projecten op het forum als je het niet zelf kan kan je daar iig inspiratie uit opdoen.
zoals bijv. dit voorbeeld Buitenkeuken

Wij weten natuurlijk niet met welke ruimte je wil gaan werken
 
Laatst bewerkt:
Als je een koelcontainer neemt is hij geïsoleerd

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Ja een koelcontainer kan! succes met de aankoop 🤣
 
Gebruikt zonder koelinstallatie ook niet te krijgen?
 
Vast wel ( ik kan ze nergens gevonden krijgen ) al denk ik voor het geld en transport hij een prachtig alternatief kan bouwen :p
 
Zoek op "reefer" voor een koelcontainer.
Echter zelf isolatie aanbrengen en afwerken met ruw hout zou wel zeer mooi kunnen worden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan