BasBQ
Beef en Steak

Zalmpakketjes met Provencaalse groente

 
 
 
 

SandyMan

Gerijpt
Berichten
2.859
gk232n2PpNMx_qKg-0sqLV4wFVD39bsYOnq01TpoI3dT-2PaK-bAglkfz9cVHnWT_Ansv3-m6IZKBLqSZzeouwLdNma9mX63Z5UzyY0xkSce2qcBvJHKf41-XVwxRQdoK05oY2KSf5HVte238YxiM00LBd01W79NgOKb33wNsSka0hsgZs59mzkCLqX58AMr3Y2VPWOrqX97smZ-iSEQLgyIotx4HsKCHp7_kA7FYsYt7NL745riP0XBED5oiVaOcEsBpNffU-HMfKhDB5PnpAtOEpuvTeFxuFlJmcxriTwTs6JsPfDO625P6t2YeZ0plqMqvxvNyXitMqVYKHN8ZWwzTN_QVWfRsBXMMzKkuf0Hu25Q0BvBZt1Ac5Ooi16HRg81jZBSMqq-RoMOVjwkTyD-qQnuUSq9V9pgVAWWOvbwMxAqjDXN_bGaY9RhQTcEHUqbJ71U-8s5kLj4If7K-SSv1iep549rNI95pB7rxb4cZT-nkTYilggF2-wxd2pwAdFdJ81zH8WQPrB1brBdt2Vvpe4-RFXE4xRWaXKVPogjYCKJrfmxyHo535OOvbwbj2l30Tl0kAjd0u2LtapsaYkPCzOhLTpzEzpPphx-0uDtHIZo0DpwF2R-k65sivpmmtFEMl8PWU3yxWendvx56uS4ebTzFAJP4gYNaULJJIWRkMk-Y4xRU416OqCEJUBqgojXdpP9UbBSk9yFATR7nXA3Ew=w958-h719-no


Recept uit de Allerhande Juni 2019.

Ingredienten (4 pers)
- 400 g zalmfilet
- 4 el milde olijolie
- 1 teentje knoflook
- 500 g gekruide bakaardappeltjes (zak, koelvers)
- 400 g roerbak groenten Provencaals (zak, koelvers) << Wij hebben dit verdubbeld
- 1 bakje platte peterselie (15 g)
- 10 g bieslook (bakje 25 g)
- 1 bakje aioli (190 g)

1.
Steek de barbecue aan. Neem 8 stukken aluminiumfolie van ca 35 cm en leg steeds 2 stukken kruislings op elkaar. Snijd de zalm in blokjes van 1.5 x 2 cm. doe ze in een kom en schep om met 4 el olie. Pers er 1 teentje knoflook boven en schep op.

2.
Verdeel de bakaardappeltjes over de 4 dubbele stukken aluminiumfolie. Verdeel er de roerbakgroenten en vervolgens de zalmblokjes over. Vouw de pakketjes dicht

3.
Prik met de sat?prikker in de onderkant van elk pakketje 5 gaatjes, zodat overtollig vocht kan ontsnappen en de rooksmaak in de pakketjes kan komen. Bak de pakketjes 12-14 min. op de barbecue.

4.
Snijd ondertussen de peterselie en bieslook zo fijn mogelijk en roer door de aioli. Neem de pakketjes van de barbecue en verdeel ze over 4 borden. Vouw open en serveer de kruiden-aioli erbij.

Je kunt de pakketjes een halve dag van te voren maken bewaar tot gebruik in de koelkast. Je kunt ook vari?ren met vis; gebruik bijvoorbeeld gemarineerde pangasius of wokgarnalen.

verslagje staat hier;
http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=21359
 
Bedankt voor het delen!
 
Lijkt me lekker! Ik denk dat ik jouw kip variant voor de vrouw maak gezien die geen zalm lust :)
 
kapteyn zei:
Lijkt me lekker! Ik denk dat ik jouw kip variant voor de vrouw maak gezien die geen zalm lust :)

Echt iets van kruiden over de kip doen, moet het echt hebben!
 
SandyMan zei:
Echt iets van kruiden over de kip doen, moet het echt hebben!

Ik las het inderdaad, ik ga er eens mee experimenteren. Misschien een mooi mediterraanse rub op de kip zodat het een beetje in de Proven?aalse sfeer blijft.
 
Dat ziet er smakelijk en kleurrijk uit, top!
Recepten uit de allerhande zijn vaak verrassend lekker!
En niet alleen BBQ recepten, oven recepten zijn zo om te toveren tot BBQ recepten, door het woordje oven te veranderen in "indirect BBQ"
 
Ewald zei:
Dat ziet er smakelijk en kleurrijk uit, top!
Recepten uit de allerhande zijn vaak verrassend lekker!
En niet alleen BBQ recepten, oven recepten zijn zo om te toveren tot BBQ recepten, door het woordje oven te veranderen in "indirect BBQ"

Bedankt, klopt inderdaad!
Wel mistte ik wat BBQ kennis in de handleiding.
Steek de bbq aan, bak de pakketjes.

Geen temperatuur, geen verdere instructies niks :(
Bij mij zelf was de ketel temp volgens de deksel 210 graden
 
Terug
Bovenaan Onderaan