Beef en Steak

Zalmbonbons en BA entrecote

Free_ltd

BBQ Junkie
Gisteren weer een dagje bezig geweest.

We kregen vrienden over de vloer die we al een paar jaar niet meer gezien hadden en meneer is ook een hevige hobbykok, maar dan gewoon in de keuken. Dus wilde er wat speciaals van maken.

Hij had nog nooit mergpijpjes gegeten, dus dat werd de 'amuse'. Is heel goed bevallen. Grappige hiervan is, dat mijn vrouw weer zei tegen hem dat ze dat niet lekker vindt, terwijl ze het zelfs nog nooit geproefd heeft :censored:

Dan voorgerecht de zalmbonbons. Geen wasabipasta in de marinade, maar die hebben we dan ook niet gemist. De mooie witte lijntjes met japanse mayonaise lukte ook niet zo goed. Maar vermits we die mayo niet gevonden hadden, was het en andere japanse spicy versie. Die is meer oranje en dat spoot niet lekker uit de fles waardoor het eerder plekken zijn ipv lijntjes. Maar die mayo mocht er echt ook wel bij. Heerlijk. Is iedereen enorm goed bevallen, zelfs mijn vrouw smulde ervan. Dat is eentje die gaat blijven. Bij BGE gaven ze 7 à 10 min op, maar desondanks de Junior op 200° indirect ging, duurde het toch wel langer.

Hoofgerecht was dus Black Angus entrecotes. Had vorige week al de test gedaan met coffeerub. Vermits ik er nog 3 had, heb ik dus 3 versies gemaakt:
- PEZO
- Coffeerub (deze keer heel wat uren eerder erop gedaan, omdat ik vond dat het vorige week minder door kwam, en dat was dus de reden)
- Mayosear
Het was eventjes puzzelen hoe ik die mayo ging doen, want die plancha moest opwarmen. Terwijl ik de vleesjes van de kids op de gasser bakte, heb ik die plaat erin gelegd om op te warmen :D
Deze doe ik meestal een beetje op de Tagliata Di Manzo stijl op een bedje van rucola (dat vangt het vocht ook wat op, vandaar), met daarover wat kaasschilfers. Daarnaast nog gegrilde puntpaprika's, groene asperges en kleine worteltjes (en ook eens een gepofte lookbol geprobeerd en was ook wel lekker). Voor de koolhydraten weer de hasselback patatoes.

Mijn vrouw had dan chimchurrie gemaakt en toen we in bed lagen, schoot haar te binnen dat we deze compleet vergeten waren :ROFLMAO: Stond lekker in de koelkast en nu nog.

En dessert nogmaals de heerlijke Smores Quesedilla's. Dat is echt een winnaar. Ik was ze aan het voorbereiden en die vriend komt erbij staan en zegt ie doodleuk 'Oei, mijn vrouw lust geen nutella, enkel choco van het merk Boerinneke'. En ze keek uit naar dessert. Dus heb ik bij haar enkel gekruimeld koekjes en marshmellows er tussen gedaan. Probleem was toen ik naar buiten liep met die wind, dat hij open waaide en alles de grond op ging. Daarna op de Joe met willen omdraaien, vielen de marshmellows er tussenuit. Zelf vond ze het zo ook heel lekker, maar handig om te maken was het niet. :LOL:

Als bij al weer een geslaagde run en die kerel was zo overtuigd dat hij volgende zomer er eentje gaat kopen als zijn poolhouse af is. Hij twijfelde eerst nog aan een ofyr, maar nu wil hij absoluut een kamado.

Wat de 3 versies van steaks betreft, wist hij me te zeggen dat ze alle 3 heerlijk smaakten, maar dat hij er geen enkele kon uithalen waarvan hij vond dat het de lekkerste was. Dus leuk om zo een combo te maken.

IMG_3747.jpeg

IMG_3748.jpeg

IMG_3749.jpeg

IMG_3750.jpeg

IMG_3751.jpeg

IMG_3753.jpeg

IMG_3754.jpeg

IMG_3755.jpeg

IMG_3756.jpeg

IMG_3757.jpeg

IMG_3758.jpeg

IMG_3759.jpeg

Laatst bewerkt:
Lekker bezig geweest, 😅

Dat zijn allemaal erg fijne gerechten zeg!

Ziet er heerlijk uit!

Die mergpijpjes heb ik nog nooit gehad, ga ik proberen. 😋

Mooie gerechten en plaatjes. Je hebt je vriend dus inmiddels besmet met het bbq-virus 💪🏽.
Ik wou eerst ook wachten met de aanschaf van m’n Kamado tot m’n poolhouse af was, blij dat ik dat niet heb afgewacht….😂

Mooie gerechten en plaatjes. Je hebt je vriend dus inmiddels besmet met het bbq-virus 💪🏽.
Ik wou eerst ook wachten met de aanschaf van m’n Kamado tot m’n poolhouse af was, blij dat ik dat niet heb afgewacht….😂
Ik wou dat ik plaats had voor een pool en poolhouse, maar desondanks ik een vrij groot huis heb, is het maar een klein tuintje.

Maar plaats voor BBQ’s is er wel.

Dat zijn allemaal mooie gerechtjes. Dat zal genieten geweest zijn.

Mooie combinatie van gerechten. Zal genieten zijn geweest.

Ziet er weer goed uit. Mooi cuisson. En die mergpijpjes moet ik toch eens gaan proberen. Volgens Guga is dat boter van de goden. Maar op een of andere manier durf ik er nog niet goed aan. Ziet er iig allemaal lekker uit. Je hebt de smaakt van het BBQen weer helemaal terug te pakken na Al dat klussen

Ziet er weer goed uit. Mooi cuisson. En die mergpijpjes moet ik toch eens gaan proberen. Volgens Guga is dat boter van de goden. Maar op een of andere manier durf ik er nog niet goed aan. Ziet er iig allemaal lekker uit. Je hebt de smaakt van het BBQen weer helemaal terug te pakken na Al dat klussen
Die pijpjes snap ik niet goed waarom niet. Mijn vrouw eet het niet omdat het niet echt courant voedsel is en ze nare gedachten erbij heeft. Maar dat is onterecht. Heerlijk gewoon.

Wauw, mooi gedaan zeg.
En visite ook tevreden, wat wil je nog meer

Maar serieus, eerst poolhouse afmaken en dan pas een kamado?
Was da nou.

Mooie gerechten hoor!

Die combi van rucola & parmezaanse kaas bij mooie rundstukken doe ik ook wel eens

Ah ja, wat dat klussen betreft, eind juni start het volgende. De keuken :D. Die is zo duur dat er geen budget meer over is voor een buitenkeuken ... volgens mijn vrouw:ROFLMAO:. Maar daar heb ik mss al en oplossing voor daar een vriend van me leerkracht houtbewerking is en die jonge leerlingen mss wel eens een buitenkeuken willen maken:D

En als het nu alleen de keuken was, dan zou het nog meevallen, maar alles gaat eruit. Dus nieuwe vloer, plafonds, wanden, leidingen, dak,... . Ik weet weer wat doen. Maar vermits we zonder keuken zitten, kan het wel zijn dat er meer op de BBQ gekookt wordt :censored:

Gelukkig nog geen opmerking gekregen over het type rookplankje dat ik gebruikt heb. :D
Deze zaten ooit in een rookpakket van rookplankje.nl. En die moeten eerst op. Die van het genootschap heb ik ook liggen hoor :giggle:

Zit nu in een keukenverbouwing.
Volgende week ook verplicht BBQ of afhaal

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk

Heerlijk. Is iedereen enorm goed bevallen, zelfs mijn vrouw smulde ervan. Dat is eentje die gaat blijven. Bij BGE gaven ze 7 à 10 min op, maar desondanks de Junior op 200° indirect ging, duurde het toch wel langer.
Super leuk om te lezen, Daniel, echt leuk om te lezen dat het een succes was.
En als je eenmaal met thermometers werkt, zie je dat die tijdschattingen nooit kloppen. ;)

Oei, mijn vrouw lust geen nutella
Waar heeft ie die gevonden dan!?

Wat een leuk uitgebreid verhaal zeg, super menuutje gemaakt!
Gelukkig nog geen opmerking gekregen over het type rookplankje dat ik gebruikt heb. :D
Mijn recept zegt toch duidelijk dat je die van het genootschap moet gebruiken?
Ruimte voor verbetering dus ;) Haha zonder dollen, het viel me wel meteen op bij die foto :censored:

Eerst Kamado dan Poolhouse, doen de meeste hier en heb nog niemand horen klagen. Ook tijdens de bouw van het poolhouse moet je eten??

Leuk dat je weer iemand besmet hebt met het BBQ-virus, zo zie je maar, de meeste besmettingen vinden plaats in de huizelijke sferen :ROFLMAO:

Deze zaten ooit in een rookpakket van rookplankje.nl. En die moeten eerst op. Die van het genootschap heb ik ook liggen hoor :giggle:
Achter de schermen werden al repressieve maatregelen voorbereid.....

Zit nu in een keukenverbouwing.
Volgende week ook verplicht BBQ of afhaal

Een keuken zelf vernieuwen is niet zo erg. Ze zouden op 16 augustus komen plaatsen en dat is 2 dagen werk, nadat de steenkapper het blad komt opmeten en dit 10 dagen later komt plaatsen. Maar ik ga eind juni al alles eruit gooien en dan breekt de hel los :ROFLMAO: Ik heb al pokke veel zenuwen dat ik ergens iets ga vergeten. Ik doe veel zelf zodat ik ook zeker weet dat het in orde is.

Mijn vrouw wilde al een noodkeuken installeren op de sportkamer. Maar dat wil ik niet. Die geur krijg je nooit meer weg. We hebben een opbouwoven die we kunnen gebruiken en kunnen van vrienden wat kookplaatjes lenen. Daarnaast nog de gasbbq voor de snelle zaken en 2 kamado's. Dus moet lukken.

Succes met je verbouwing.

Laatst bewerkt:
Nog even off topic natuurlijk maar bij ons zit de wachttijd voor al in het aanpassen van muurtjes, infrezen vloerverwarming en stucwerk / vloer met droogtijden.
Hoop eind februari uit de zooi en het stof te zijn. Als het weer een beetje mee zit maar wat vaker de Q aan doordeweeks..

Terug
Bovenaan Onderaan