BasBQ
Beef en Steak

Zalm op plank

 
 

uipko

Pitmaster
Berichten
735
Vorige week mooi stuk uit de zalmzijdes gesneden zodat ik die deze week op de plak kan maken. Achteraf erg blij dat ik dat gedaan had, een OTS47 is niet groot genoeg voor twee zalmzijdes.

Het wordt vandaag weer een twee luik, er gaat ook nog een plankje met zalm op de OTS47 zie http://www.bbqgenootschap.nl/forum/low-slow/gerookte-forel-6003.

Het plan is om twee varianten te maken, namelijk:
- mosterd+suiker
- pesto+kaas

Hier moeten we het mee doen:
IMG_5856_zps8bd27e4a.jpg


Wordt vervolgt...
 
pesto en kaas ben ik ook wel erg benieuwd naar  :)
 
Leuk project, heb je zo meteen 2 totaal verschillende smaken op je bord
 
De twee smaken gebroederlijk naast elkaar:
IMG_5864_zpseeced99e.jpg


Tijdens het kletsen de zalm een beetje vergeten, nog een keer controleren... oeps 75c dat is iets te hoog.
IMG_5866_zpsb36a1e29.jpg


Op het bordje:
IMG_5874_zpsa32fa3f2.jpg


Bij de versie met pesto en kaas had ik iets te veel kaas er op gedaan, persoonlijk vond ik deze versie nog steeds erg lekker, de andere zalm eters vonden de mosterd/suiker versie het lekkerst. De zalm was veel te gaar maar volgens mij was ik de enige die daar last van had. Het was niet verkeerd maar kan veel beter. Blijft frustrerend, zekers als je weet dat je op de camping op de WGA (in Noorwegen) een veel betere zalm heb gemaakt. Volgende keer misschien toch maar een temp probe van de HM in de zalm stoppen zodat ik er een alarm op kan zetten.
 
Ziet er toch wel lekker uit hoor!!
 
lekker visje!
 
structor zei:
Het kan soms idd frustrerend zijn als je weet dat het beter kan. Op temperatuur vind ik om deze reden ook handiger, kun jegewoon er bij weg llopen.

Ik dacht er wel mee weg te komen door af en toe met de thermapen te kijken. De ??n na laatste check was op 37, daarna iets te lang gewacht  :blush:. De HM was al bezig op de WSM, maar volgende keer gaat er gewoon ook een probe naar de OTS47 met een kerntemp alarm ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan