BasBQ
Beef en Steak

Zalm op een cederhouten plank met honing-limoendressing

Ziet er goed uit! Flinke vis trouwens, hoeveel gram??? Zet deze dressing op mijn todolist!
 
MarBQ zei:
Zo'n visje draaien geeft toch een hoop herrie!!
Misschien voor extra rooksmaak een extra stukje hout op de kooltjes!?! :eek:

Maar je hoeft de vis toch niet te draaien? Je draait de plank alleen om als je hem even verhit hebt.  ;)
 
Gabor zei:
Ziet er goed uit! Flinke vis trouwens, hoeveel gram??? Zet deze dressing op mijn todolist!

Viel wel mee hoor. Anderhalve kilo misschien?
 
MarBQ zei:
Zo'n visje draaien geeft toch een hoop herrie!!
Misschien voor extra rooksmaak een extra stukje hout op de kooltjes!?! :eek:
Je draait eerst de plank om en dan pas gaat de vis er (voor het eerst) op. De vis wordt dus niet gedraaid :)
 
Dit recept afgelopen weekend ook gemaakt. Had een filet van ca. 8 ons, dus het recept van de startpost gehalveerd. Kerntemp tot 55 graden laten komen en toen eraf gehaald. Bijzonder goed gelukt al zeg ik het zelf, eetgezelschap heeft er ook van genoten.
(heb wel foto's, maar die gaan niets nieuws toe voegen. . . . )
 
Eindelijk een OTP zei:
Dit recept afgelopen weekend ook gemaakt. Had een filet van ca. 8 ons, dus het recept van de startpost gehalveerd. Kerntemp tot 55 graden laten komen en toen eraf gehaald. Bijzonder goed gelukt al zeg ik het zelf, eetgezelschap heeft er ook van genoten.
(heb wel foto's, maar die gaan niets nieuws toe voegen. . . . )

Jazeker. Altijd leuk!
 
Ziet er lekker uit, en is daarmee ook 1 van de weinige vissoorten die ik wel kan waarderen.....
(of zoals ik altijd zeg "ik mag geen vis van de dokter....", en dan staan ze je gek aan te kijken :-O )
 
dan heb jij zeker de zelfde dokter als ik
 
Ik als geboren en getogen IJmuidenaar heb vis met de paplepel binnen gekregen. Ik ben er dan ook echt verzot op. Ik roep altijd een beetje gekscherend dat ik nooit zou willen emigreren omdat ik in het buitenland geen haring kan krijgen, maar daar zit echt wel een stukje waarheid in.  :)

 
Ziet er erg lekker uit. Ook lekker dat je verse daslook gebruikt hebt. Verse kruiden zijn altijd het lekkerst.
 
Remco van Hal zei:
Ziet er erg lekker uit. Ook lekker dat je verse daslook gebruikt hebt. Verse kruiden zijn altijd het lekkerst.

Thanks. Het is nu alleen weer wachten op het voorjaar als de daslook weer uit de grond komt. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan