Vorige maand had ik een stuk zalm gekocht om koud te roken, maar het was wel heel erg groot. Daarom maar de helft gerookt en de andere helft gevacumeerd en in de vriezer gegooid.
Vandaag kwam dat stuk dan toch aan de beurt en wel Bobby Flay style.
Daarom zaterdag de kunst nog even afgekeken bij Dennis/Noskos op YT. In principe vrij eenvoudig.
Vanavond dus aan de slag: Peper en zout, mosterd -Aaargh
bijna geen mosterd meer in huis!!! - en bruine basterdsuiker.
Nou ja, roeien met de riemen die je wel hebt. Een klein beetje mosterd dus.
Verder gelukkig wel lekker voorbereid.
Het plankje had ruim een uur geweekt.
Barbecue op temperatuur.
Gaan met die zalm!
Ondertussen heb ik ook risotto gemaakt met spinazie.
Na een minuut of twintig was de zalm inderdaad klaar. Een stuk was wat dunner, dus die hebben we gebruikt om even te proeven. Nou, dat beloofde wat.
Eigenlijk was ik ook wel blij dat ik niet meer mosterd gebruikt heb. De smaak van de mosterd was ruim voldoende.
Risotto klaar, zalm klaar, smullen maar!
Vandaag kwam dat stuk dan toch aan de beurt en wel Bobby Flay style.
Daarom zaterdag de kunst nog even afgekeken bij Dennis/Noskos op YT. In principe vrij eenvoudig.
Vanavond dus aan de slag: Peper en zout, mosterd -Aaargh
![Face with hand over mouth :face_with_hand_over_mouth: 🤭](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f92d.png)
Nou ja, roeien met de riemen die je wel hebt. Een klein beetje mosterd dus.
Verder gelukkig wel lekker voorbereid.
Het plankje had ruim een uur geweekt.
Barbecue op temperatuur.
Gaan met die zalm!
Ondertussen heb ik ook risotto gemaakt met spinazie.
Na een minuut of twintig was de zalm inderdaad klaar. Een stuk was wat dunner, dus die hebben we gebruikt om even te proeven. Nou, dat beloofde wat.
![Face savoring food :yum: 😋](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f60b.png)
Eigenlijk was ik ook wel blij dat ik niet meer mosterd gebruikt heb. De smaak van de mosterd was ruim voldoende.
Risotto klaar, zalm klaar, smullen maar!