BasBQ
Beef en Steak

Yummie! BCC!

 
 
 

Pharan

Vuurmaker
Berichten
74
Hoi allemaal!
Ik besefte mijn dat ik nog een foto had van de BCC die ik 2 weken geleden maakte. Hij was goddelijk!
Versie tijm, oregano, salie, basilicum uit de kruidentuin, blikje grolsch en op de Q.
Buitenkant ingesmeerd met kipkruiden, ketjap, olijfolie en honing glaze.

Smikkel smikkel.
de volgende keer gebruik ik donker belgisch bier (kasteel, McChouffe) omdat ik hoop dat dit een wat zoetere smaak geeft.

bccg.jpg

 
Lekker kippetje heb jij.
Mijn ervaring is,of je nou water of bier gebruikt je er niks van terug proeft.
 
Ik meende wel de bitterheid van het bier te proefen, Mike. Misschien is het met water hetzelfde hoor en overheersen de kruiden. Zou een schep suiker door het water evt helpen?
 
lekker kippie hoor, hier zijn we er dol op.

 
Gisteren ook zo'n kippetje op mijn barbeque gedaan en ik heb er een glaasje witte wijn en drie tenen knoflook ingedaan en ik herkende hier toch nog wat smaak van terug maar ik denk dat dit recept bijna niet mis kan gaan want ze smaken bijna allemaal lekker. ;D
 
Hendrik Willem zei:
Gisteren ook zo'n kippetje op mijn barbeque gedaan en ik heb er een glaasje witte wijn en drie tenen knoflook ingedaan en ik herkende hier toch nog wat smaak van terug maar ik denk dat dit recept bijna niet mis kan gaan want ze smaken bijna allemaal lekker. ;D

Precies! Wil het wel eens met een scheut whisky proberen, of calvados. Natuurlijk nadat ik de alcohol heb weggefikt
 
Het verhaal dat bier in het blik smaak toevoegt aan de kip die erop zit wordt hier met een degelijk onderzoekje nogal onderuit gehaald: http://www.nakedwhiz.com/beercanchicken.htm

Dus ik adviseer om dat bier maar in de man te gooien ipv in het blik te laten verpieteren  :-\
Dan weet je ook zeker dat je de biersmaak proeft  8)
 
mooi kippetje heb kippetje heb je daar!
 
Maar uhhh... Lekker chickie, hoor! Gefeliciteerd met je tokkie!
 
Hee, ik zie het. Heb even opgezocht wat die badge betekent. Gaaf! Op naar de koe en t varken :)
 
Beide zijn de moeite waard kunnen we hier met vele getuigen  ;)
 
ChrisMaes zei:
Of het bier injecteren ;)

pas maar op: straks heb ie gare kip met een schuimkraag 8)

maar biedewee: mooie  kip,en hij  staat/zit dr mooi gekleurd nuchter bij
 
gefeliciteerd met je tokkie badge, welkom bij de club!
 
Terug
Bovenaan Onderaan