Beef en Steak

XXXL hamburgertje

Bart1978

Pitmaster
Dit weekend eens iets nieuws (voor mij) geprobeerd. Dit omdat een oud filmpje van Ralph de Kok opeens in mijn hoofd omhoog kwam.

Een XXXL hamburger dus, gemaakt van:
burger:
700gr rundergehakt
1 ei
1 el uienpoeder
1 el knoflook poeder
1,5 el paprikapoeder
paneermeel

brood:
1 turks brood

beleg:
bbq saus naar smaak
mayonaise
komkommer
cheddar kaas
uien gekarameliseerd

bereiding:
gehakt met ingredienten gemelgd en lekker extra doorgekneed om meer binding te krijgen.
Hierna de bol gehakt uitgespreid op bakpapier tot er een grootte bereikt is van het turks brood.

Brood opengesneden en beide kanten geroosterd. (deze keer onder de grill... sorry)

2 uien in dunne, halve ringen gesneden en in de pan met 2 el bruine suiker langzaam laten karameliseren.

de hamburger op een rekje (ivm transport naar het brood ;) ) indirect op de bbq laten garen bij een temperatuur van 150-200 graden.
als de burger gaar is plakken cheddar er op en even laten smelten

dan de onderzijde van het brood insmeren met mayonaise, dit beleggen met plakjes komkommer. Bovenzijde van het brood besmeerd met een lekkere bbq saus.

met behulp van het rekje de burger op de onderzijde van het brood laten glijden, bedekken met de uien en dan de bovenkant er op leggen.

deze keer de burger in vieren gesneden om het een beetje behapbaar te maken. Voor een volwassene is een kwart burger genoeg, zeker als er nog enkele bijgerechten zijn.

de patty:
hamburger 1.jpg
op de bbq
hamburger 3.jpg
uitjes karameliseren
hamburger 5.jpg

hamburger 2.jpg

inmiddels is de patty gaar
hamburger 6.jpg

laagje cheddar er op
hamburger 7.jpg

ergens onder het brood zit nog een groot bord verstopt...

hamburger 8.jpg

klaar om samen te voegen met de uitjes op de kaas.
hamburger 9.jpg

en het uiteindelijke monster
hamburger 10.jpg

Met recht een XXXL burger, voor grote eters genoeg voor 2 personen. Bij "normale" eters voor 4 personen.

geweldig om eens te maken en uiteindleijk vond ik het makkelijker dan 6 of 8 losse burgers maken, brood roosteren en samenstellen.

ook heel leuk om dit zo in z"n geheel op tafel te zetten.
een echte aanrader als er voldoende hongerbuiken aanwezig zijn.

Haha das nog eens een burger ja 💪🏻

Lekker voorgerechtje 😋.

Goed bodempje

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Lekker hoor!!!!!

Nice!

Cape eromheen en je hebt een superburger 😂. Gelukkig hoef je 'm niet alleen op te eten.

Haha nice! Lekker man.
Ik heb er zelf ook een keer een in een springvorm gemaakt, die was echt gigantisch en super nice!

Ik krijg er wel trek van zo’n burger. Maar wel graag met minimaal 3 mede eters…

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ik vind dit echt een heel gaaf effect. Leuk ook op een feestje, allemaal een puntje. Hoe heb je m zo stijf gekregen dat hij niet door je rek heen zakte?

Staat bij mij ook nog op 't lijstje om eens te maken.
En als je er meer mensen mee wilt voeden kan je ook een dikkere burger maken!

Geweldig broodje hamburger. Goed gedaan !!!

Oef dat ziet er goed uit!
En een super idee om een keer te maken als er wat hongerige tieners over de vloer komen; gaat op de to Q!

Voor het ontbijt? Lekker.

Terug
Bovenaan Onderaan