BasBQ
Beef en Steak

XXL grillworst gesmoord in cider

 
 

brownier

Kooltjesharker
Berichten
175
Vandaag eens iets heel anders op de Q.
XXL grillworsten gesmoord in cider met gekarameliseerde uien en knoflook. Een recept uit het grote Weber boek.
Ik moet zeggen het smaakte prima. Het hoeft dus niet altijd steak te zijn ;).
Eerst twee uien in stukjes gesneden, daar wat gerookte knoflook bij en een halve liter cider.
De worsten er boven op en op de BBQ. Temperatuur zo rond de 225 graden.
Dit gedurende 20 minuten laten smoren.
Vocht afgieten in een andere bak en een eetlepel bruine suiker bij de uien. Uien boven de briketten en de worsten in het vocht indirect om warm te houden.
Na het karameliseren de worsten nog 10 minuten op het rooster boven de briketten.
Gaan we vaker doen! (moeten we wel eerst naar Frankrijk om de voorraad cider aan te vullen, was de laatste van "eigen import")

P1010099_zpsa98b2442.jpg


P1010100_zpsd6edaca5.jpg


en het eindresultaat, samen met wat roergebakken erwten, bonen met uitjes, paprikapoeder en kerrie.


P1010103_zps5f96c84e.jpg

 
die zien er heerlijk uit.
Zijn ze een beetje te vergelijken met de bierworsten?
 
lekker worstje
 
Smaakte inderdaad prima, of je dit kan vergelijken met bierworst kan ik je niet zeggen. Zou ik eerst zo'n bierworst moeten proeven ;)
Was lekker gekruid maar niet te sterk. 100% varkensvlees.
Wat ons betreft voor herhaling vatbaar. Dat de worsten in cider gesmoord waren was goed te proeven. worsten hadden de smaak mooi opgenomen.
 
die worst zou ik nu wel lusten brownier!
 
Prima worsten zo te zien, Als het idd iets van bierworst heeft dan kan ik me smaak wel voorstellen
 
Klopt spiffs, recept is met brood en mosterd.  Maar recepten zijn er om van af te wijken. ;D
Overigens waren deze worsten wel heel groot voor op een broodje.
 
Terug
Bovenaan Onderaan