BasBQ
Beef en Steak

WSM houtskoolrooster

 

N1co78

Sprokkelaar
Berichten
43
Recent naast mn GBS en WGA ook een WSM gekocht van 47cm. Ik heb hem via marktplaats gekocht maar het kolenrooster is in zeer slechte staat. Het rooster heb ik gemeten en dat is 39cm maar als ik een vervangend rooster zoek is dat kleiner? De kolenring is ook groter dan wat er voor een 47cm wordt aangeraden (wat ik kon vinden 34cm) dus dat lijkt allemaal niet te passen. Nu is het denk een ouder model (met grijs handvat en zonder dome thermometer) maar dat zou toch niet uit hoeven maken? Wie kan me hiermee helpen en op het juiste spoor zetten?

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
22d6bab613bc4ebed08983dc18f7539e.jpg
cf5701361aac9b1a52d1112e540a4496.jpg
4113067d8928c2d37700e47baf805202.jpg
 
Laatst bewerkt:
Kolenring is origineel en ziet er nog goed uit. Je kolenrooster kan je opnieuw bestellen via de meeste tuincentra.
Onderdeel nummer 63013 charcoal grate

595E50E8-3AF6-4A13-A4D7-E30E73B4A76F.jpeg
 
Kolenring is origineel en ziet er nog goed uit. Je kolenrooster kan je opnieuw bestellen via de meeste tuincentra.
Onderdeel nummer 63013 charcoal grate

Bekijk bijlage 16385
Heb alles goed schoon gemaakt en oppervlakte roest eraf gehaald en kwam een mooi apparaat onder vandaan. De ventilatie roosters heb ik ook vervangen door nieuwe. Had serienummer 63013 ook gevonden maar twijfelde aan de afmeting. Denk dat ik overigens de mist in ging met verschil tussen een rooster voor een gewone 47 en een wsm 47. Die voor een gewone 47 is kleiner denk ik.



Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
 
Heb alles goed schoon gemaakt en oppervlakte roest eraf gehaald en kwam een mooi apparaat onder vandaan. De ventilatie roosters heb ik ook vervangen door nieuwe. Had serienummer 63013 ook gevonden maar twijfelde aan de afmeting. Denk dat ik overigens de mist in ging met verschil tussen een rooster voor een gewone 47 en een wsm 47. Die voor een gewone 47 is kleiner denk ik.



Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Dat zou kunnen, het kolen rooster gaat vlug roesten. Dit nummer is correct voor een WSM 47.
BTW je hebt er wel een mooi deurtje bij gekregen. Die is veel fijner dan de originele.
 
Wat een prachtig apparaat komt daar tevoorschijn Nico. Heb je zelf die ventilatie roosters (dampers) vervangen?
 
Wat een prachtig apparaat komt daar tevoorschijn Nico. Heb je zelf die ventilatie roosters (dampers) vervangen?
Yes, had nieuwe besteld bij weber en bij de oude de popnagels uitgeboord en er netjes af gehaald. Moet de nieuwe wellicht nog een beetje rond buigen want ze lijken niet helemaal aan te sluiten maar moet het eerst een keer proberen. Verder is er nog vilt onderweg en dan kan het feest beginnen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
 
Dat zou kunnen, het kolen rooster gaat vlug roesten. Dit nummer is correct voor een WSM 47.
BTW je hebt er wel een mooi deurtje bij gekregen. Die is veel fijner dan de originele.
Ja en aan het deksel zit ook een scharnier en er zijn openingen gemaakt voor probes die het oude model volgens mij niet had, vind ik zelf ook wel een pluspunt.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
 
hier ga je geen spijt van krijgen
fantastisch apparaat is dat, zo'n wsm
en deze is heel netjes.
complimenten
 
Gaaf zo'n WSM. Wij krijgen beste wel wat van dit soort vragen. Ik heb voor de WSM alle onderdelen op een rijtje gezet (zowel de 37, de 47 als de 57). Als je nog andere onderdelen nodig hebt kunnen we die ook krijgen. Linkje naar artikel

Het bovenste roosters is overigens een gewoon 47 rooster. Die is wel verkrijgbaar als spare part, maar is dus niet echt nodig.
 
Gaaf zo'n WSM. Wij krijgen beste wel wat van dit soort vragen. Ik heb voor de WSM alle onderdelen op een rijtje gezet (zowel de 37, de 47 als de 57). Als je nog andere onderdelen nodig hebt kunnen we die ook krijgen. Linkje naar artikel

Het bovenste roosters is overigens een gewoon 47 rooster. Die is wel verkrijgbaar als spare part, maar is dus niet echt nodig.
Alleen het kolenrooster is niet op.voorraad zie ik, wat is de verwachting qua levertijd?

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
 
Mooi dat je zo snel weer aan de slag kan. Veel plezier ermee.
 
Terug
Bovenaan Onderaan