BasBQ
Beef en Steak

Wsm aanpassen voor thermometer

 
 

Jw

Stoker
Berichten
443
Heeft er iemand een tip?
Wil mijn wsm aanpassen en een doorvoer gaatje maken voor een kernthermometer maken.
Is er iets in de handel om de randen van het gaatje netjes af te werken?

Vast bedankt jw
 
Voor een kernthermometer kan je een van je schroeven vervangen door een eylet. Kijk eens op de site van noskos. www.bbq-nl.com zoeken naar Wsm aanpassingen. Op het genootschap is ook een gamma modificatie te vinden voor een thermometer doorvoer.
 
Thanks Frits! Voor je snelle reactie.
Morgen knutselen.....
 
Ik vind dit ook een mooie oplossing :
2zzp81x.jpg
 
Ep Woody zei:
Ik vind dit ook een mooie oplossing
Ik heb alleen niet het idee dat dit een WSM is  :-/
Zo moet je wel flink wat boren om een dergelijke oplossing op een WSM te krijgen en ik denk dat dit niet zonder de nodige beschadigingen gaat lukken. 5 gaten om een doorvoer voor een probe te maken; denk niet dat dit hem gaat worden :D

Heb je geen Maverick probes, dan zou ik voor de BBQGuru eyelet optie gaan; is de makkelijkste. Wel rekening houden dat je dan maar ??n van de twee doorvoeren kan plaatsen, omdat bij het monteren van de eerste hoogstwaarschijnlijk het boutje zal breken. Je zal dan voor de tweede eerst een zelfde boutje ergens moeten halen. Ik heb ??n van deze eyelets gemonteerd en beide probes van mijn DigiQ kunnen door dit ene gat.

Heb je wel Maverick probes dan is de goedkoopste oplossing de Gamma-mod. Meer dan voldoende ruimte om iedere gewenste probe hier door heen te krijgen. Kost iets meer moeite maar dan heb je ook wat.

Je kan natuurlijk ook dommetje spelen en zeggen dat je een nieuwe WSM nodig hebt. De nieuwe uitvoeringen voor 2014 hebben al standaard een doorvoer voor probes. Tegelijk een mooi excuus lijkt me :p
 
Thanks iedereen! Binnenkort zal de foto de uitslag onthullen B-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan