BasBQ
Beef en Steak

Worst: Jalapeño Cheddar Kipgrillworst

@Ewald : dank je wel. Ik zet de grill worst op de to-do-lijst.
 
Misschien een leuke toevoeging, bij mr wateetons kun je echt alles bestellen om zelf worsten te maken.
 
Misschien een leuke toevoeging, bij mr wateetons kun je echt alles bestellen om zelf worsten te maken.
Bij van Beekum ook John, zie enkele berichten terug. maar ook veel andere webshops zoals V&R voorzien de worstendraaier van benodigdheden.
Als je dan toch je kruiden bij VB bestelt dan kun je net zo goed alles bestellen. Colorozo koop ik overigens doorgaans bij de Hanos maar de kleinste verpakking daar is 5 kg. dat is voor sommigen misschien wat veel.
Kruidenmengsels zelf maken ben ik voor een groot deel mee gestopt, ik koop ze gewoon Kant en Klaar.
De kruiden van Van Beekum waren een gok en pakten heel goed uit. Mochten ze er ooit mee stoppen dan ga ik gewoon op zoek naar een andere leverancier.
 
een tip voor de worstendraaier die Frans kan, kijk eens over de grens (bv bert boyaux), daar zijn de darmen toch een stuk schappelijker in prijs.
 
Colorozo wordt gebruikt voor 3 zaken.
1. voor het doden van Botulisme bacterie (Clostridium Botulinum), dit is voornamelijk essentieel bij pekelen voor een langere duur.
2. voor kleurbehoud, je vlees blijft mooi roze en wordt niet grijs, voornamelijk gebruikt bij vleeswaren.
Hiermee wordt dus ook de beroemde rookring mee gefaked op wedstrijden.
Als je het kort in laat werken op je vlees dringt het niet zover door en kleurt alleen de buitenlaag roze-rood en voila je hebt een nep-rookring gecreeerd
3. voor de smaak, Colorozo conserveert als het ware de smaak, waardoor je vlees "frisser/verser" smaakt.
Top bedankt voor de uitleg. Ik ben weer wat slimmer geworden.🙂
 
Terug
Bovenaan Onderaan