BasBQ
Beef en Steak

Workshop rund/kalf

 
 

Ryan

Sprokkelaar
Berichten
46
Mijn goede voornemen voor dit jaar om een halve koe (eerder een kalf) te kopen en daar deze zomer mooie dingen mee te maken.

Omdat ik niet zomaar in het wilde weg aan de slag wil ben ik op zoek naar een workshop waar een slager uitleg geeft over alle delen van de koe, hoe ze te herkennen, hoe ze te snijden etc.
Dus met name het slagers gedeelte, de bereiding komt later  ;)

Bij voorkeur omgeving Zwolle, maar tips elders zijn ook zeker welkom
 
Je zou een kunnen kijken naar een workshop van meneer Wateetons, die heeft een "van kop tot staart - rund" waarbij een half rund uitgesneden wordt door een slager en vervolgens van vrijwel alle delen iets lekkers gemaakt wordt. Ik heb gedaan voor het varken, maar zou mijzelf niet echt vertrouwen om nu zelf een half varken netjes uit te snijden, dus of je er echt met een workshop bent vraag ik mij af.
 
Je kunt wellicht een slager zoeken die zelf uit beent. Als jij dan een kwart koe ofzo koopt en vraagt of je erbij kan zijn als hij hem uitbeent...
 
Ryan zei:
Mijn goede voornemen voor dit jaar om een halve koe (eerder een kalf) te kopen en daar deze zomer mooie dingen mee te maken.

Omdat ik niet zomaar in het wilde weg aan de slag wil ben ik op zoek naar een workshop waar een slager uitleg geeft over alle delen van de koe, hoe ze te herkennen, hoe ze te snijden etc.
Dus met name het slagers gedeelte, de bereiding komt later  ;)

Bij voorkeur omgeving Zwolle, maar tips elders zijn ook zeker welkom

Ik wil je daar wel bij helpen. Stuur me maar een pbtje. Als het misschien zover komt kunnen anderen daar ook van leren/participeren.
 
2Bushy zei:
Ryan zei:
Mijn goede voornemen voor dit jaar om een halve koe (eerder een kalf) te kopen en daar deze zomer mooie dingen mee te maken.

Omdat ik niet zomaar in het wilde weg aan de slag wil ben ik op zoek naar een workshop waar een slager uitleg geeft over alle delen van de koe, hoe ze te herkennen, hoe ze te snijden etc.
Dus met name het slagers gedeelte, de bereiding komt later  ;)

Bij voorkeur omgeving Zwolle, maar tips elders zijn ook zeker welkom

Ik wil je daar wel bij helpen. Stuur me maar een pbtje. Als het misschien zover komt kunnen anderen daar ook van leren/participeren.

Ik ben heel benieuwd! Leuk aanbod!
 
Terug
Bovenaan Onderaan