BasBQ
Beef en Steak

Wokbrander voor naast BBQ

Ik zou voor de Fokker gaan met beveiliging.
Je werkt met 3 branders als er een uitgaat en er twwe aan blijven, mag je geluk hebben dat het alleen bij schrikken blijft
 
Kijk even goed uit welke je kiest. De Foker kan met 30 of 50 mBar werken, maar dat betekent wel dat je moet kiezen welke druk je gebruikt. Er zijn landen waar 50 mBar standaard is, professionele apparatuur gebruikt ook wel eens deze hogere druk, maar in NL is 30 mBar standaard.

De 50 mBar uitvoering heeft als je de specificaties goed bekijkt kleinere gassproeiers, ze zijn op beide drukken 9 kW.
Als je nog meer gasapparatuur hebt dat op de 30 mBar drukregelaar werkt, dan gewoon deze nemen.

Thermokoppel is een non discussie, deze moet er gewoon op zitten. Bij de Scouting waaide de vlammen regelmatig uit en dan vloog het gas zo het bos in. Dat waren de tweepits Foker toestellen. Was lang voor de verplichting en verkrijgbaarheid van beveiliging op deze toestellen. Je bent gewoon veilig met een thermokoppel, snap niet dat je hier op bezuinigd. Er zijn wellicht landen waar het het niet verplicht is, door de globale economie kunnen we die versies dan ook hier nog verkrijgen, maar verstandig is het niet.
 
Bedankt voor alle reacties!

Heb inmiddels de Foker met thermische beveiliging gekocht en deze al een aantal keer gebruikt. Thermische beveiliging is inderdaad zeker een aanrader, aangezien de vlammen vaker uitwaaien dan ik had verwacht.

De brander is inderdaad zowel voor 30mbar als 50mbar geschikt. Heb er zelf voor gekozen om 50mbar te nemen, maar nu ik de brander een aantal keer gebruikt heb, heb ik het idee dat 30mbar ook echt voldoende is om goed op te wokken. Wisselen tussen 30mbar en 50mbar kan trouwens ook prima, aangezien die drukregelaars nog geen 10 euro kosten.

Ik heb tot nu toe nog niet de ring voor sauspannetjes gekocht. maar deze tot nu toe ook nog niet gemist. Aangezien de prijs van die losse ring naar mijn mening een beetje aan de hoge kant is (50 euro incl. verzending) denk ik ook niet dat ik deze nog ga kopen.

Dus voor de mensen die nog twijfelen, raad ik zeker de Foker wokbrander met thermische beveiliging aan. :)
 
Bedankt voor alle reacties!

Heb inmiddels de Foker met thermische beveiliging gekocht en deze al een aantal keer gebruikt. Thermische beveiliging is inderdaad zeker een aanrader, aangezien de vlammen vaker uitwaaien dan ik had verwacht.

De brander is inderdaad zowel voor 30mbar als 50mbar geschikt. Heb er zelf voor gekozen om 50mbar te nemen, maar nu ik de brander een aantal keer gebruikt heb, heb ik het idee dat 30mbar ook echt voldoende is om goed op te wokken. Wisselen tussen 30mbar en 50mbar kan trouwens ook prima, aangezien die drukregelaars nog geen 10 euro kosten.

Ik heb tot nu toe nog niet de ring voor sauspannetjes gekocht. maar deze tot nu toe ook nog niet gemist. Aangezien de prijs van die losse ring naar mijn mening een beetje aan de hoge kant is (50 euro incl. verzending) denk ik ook niet dat ik deze nog ga kopen.

Dus voor de mensen die nog twijfelen, raad ik zeker de Foker wokbrander met thermische beveiliging aan. :)

Mag ik vragen waar je hem uiteindelijk gekocht hebt ?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ik wil binnenkort ook een wokbrander aanschaffen en zit ook aan het fokertje te denken. Werk je nog steeds met een druk van 50mbar? Ik wil er echt mee wokken en wil graag zeker zijn dat dat ding genoeg ballen heeft...
 
Ik heb deze trouwens al een aantal jaar, gebruik em buiten voor frituren, wokken, dutch oven, en grote skillet. Echt een aanrader. Ik heb er een traploze drukregelaar bij. Is handig voor swinters, slecht weer of even een extra boostje op alleen de middenbrander.

Voor saus pannetje is ie misschien minder geschikt vind ik, daar gaat ie wel erg hard voor. Als je em knijpt gaat ie weer sneller uit door de wind.

De kraantjes zijn ook niet heel handig (priegelig) en het hadden er imo net zo goed 2 kunnen zijn. Kost alleen maar moeite om te regelen, ik zie het nut niet in van een halve brandende buitenring....
d8f7908e3a80cb3b9d70efa2cde42483.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan