BasBQ
Beef en Steak

WK BBQ 2013 - Sa?da, Marokko

kom maar door hoor met die foto's Joris  :)
 






























 
Joris, het is niet zo dat ik een tegenstander ben van de WBQA.
Maar vind het wel uitermate teleurstellend dat het keer op keer niet lukt om het eerlijker te krijgen.
Voor teams die er veel geld en tijd insteken moet het dan ook niet eenvoudig zijn om je iedere keer weer voor 100% op te laden.
Mooi om te zien dat er nog op veel plaatsen, wereldwijd, culinaire barbecue wedstrijden gehouden worden, dat geeft toch aan dat er een goede toekomst is.
Wel denk ik dat het tijd is dat mensen die hier aan deelnemen bij elkaar gaan zitten en kijken wat er beter moet en hoe. Misschien kan dit onder de vleugels van de WBQA maar wellicht is het tijd voor een nieuwe organisatie die transparanter is, met duidelijke inspraak van deelnemende teams en bovenal duidelijke regels.
 
Het is aan de foto's te zien een wereldervaring geweest.
 




















































 
Frits zei:
Joris, het is niet zo dat ik een tegenstander ben van de WBQA.
Maar vind het wel uitermate teleurstellend dat het keer op keer niet lukt om het eerlijker te krijgen.
Voor teams die er veel geld en tijd insteken moet het dan ook niet eenvoudig zijn om je iedere keer weer voor 100% op te laden.
Mooi om te zien dat er nog op veel plaatsen, wereldwijd, culinaire barbecue wedstrijden gehouden worden, dat geeft toch aan dat er een goede toekomst is.
Wel denk ik dat het tijd is dat mensen die hier aan deelnemen bij elkaar gaan zitten en kijken wat er beter moet en hoe. Misschien kan dit onder de vleugels van de WBQA maar wellicht is het tijd voor een nieuwe organisatie die transparanter is, met duidelijke inspraak van deelnemende teams en bovenal duidelijke regels.

Ik denk dat we deze mening delen Frits.
 
Ik zou graag wat foto's zien Joris!
Ik ben geen tegenstander van het culinaire barbecue?n maar zoals ik al schrijf is het jureren wat mij niet lekker zit. Dat en dat er ook weer gewoon op gas dingen klaargemaakt mogen worden in een pannetje.
Jullie doen je stinkende best om iets te maken en dan wordt dat vaak beoordeeld door een niet kundige en/of partijdige jury.

Dat is wat ik er op tegen heb. KCBS zal ook niet heilig zijn maar daar zie ik ieder jaar dat ik lid ben wijzigingen langskomen die het weer een beetje beter maken.

De WQBA is een beetje los zand waar een ieder doet wat hij wil. Met dit soort ellende als gevolg.
 
noskos zei:
Ik zou graag wat foto's zien Joris!
Ik ben geen tegenstander van het culinaire barbecue?n maar zoals ik al schrijf is het jureren wat mij niet lekker zit. Dat en dat er ook weer gewoon op gas dingen klaargemaakt mogen worden in een pannetje.
Jullie doen je stinkende best om iets te maken en dan wordt dat vaak beoordeeld door een niet kundige en/of partijdige jury.

Dat is wat ik er op tegen heb. KCBS zal ook niet heilig zijn maar daar zie ik ieder jaar dat ik lid ben wijzigingen langskomen die het weer een beetje beter maken.

De WQBA is een beetje los zand waar een ieder doet wat hij wil. Met dit soort ellende als gevolg.

Het is idd heel duidelijk dat er iets goed mis is binnen de WBQA Dennis. Het heeft ons en onze sponsors veel geld gekost om mee te kunnen doen aan "het" wereldkampioenschap en dan zit je met zo'n organisatie te kijken. Echt heel triest. Het wordt tijd dat er drastische maatregelen getroffen worden binnen de WBQA en al helemaal omtrent de jurering anders denk ik niet dat het nog heel druk zal worden op dit soort wedstrijden en dat zou heel jammer zijn.
 
Maar als het elders wel lukt om (eerlijke) culinaire (BBQ) wedstrijden te houden zou je dit toch moeten kunnen opvangen met nieuwe/andere regels? Ik ben niet goed bekend met de specifieke WBQA regels en die van andere BBQ wedstrijden (KCBS "ken" ik wel) maar dat moet toch op te lossen zijn?

Het blijft natuurlijk wel een heikel punt dat de Jury aan de opmaak van de borden kan weten van welk team het komt
 
Ja, moeilijke situatie. Aan de ene kant beslist de WQBA wat er gebeurd zonder inspraak van de teams. Jullie gaan er naartoe en spelen dus volgens hun regels. Als de regels je niet zinnen kun je besluiten om niet te gaan. Maar ja dan heb je geen wedstrijd.
Je kunt ook eens met ze om de tafel gaan zitten, maar zelfs onderling bij de top van de WQBA is dat lastig heb ik van Harry begrepen, en kijken of er gezamenlijk iets aan te doen is.
Jullie stoppen er een hoop tijd en geld in en dan mag je toch ook verwachten dat daar van de andere kant een stukje tegemoetkoming is. Zonder jullie geen wedstrijden.

En in het extreemste geval begin je een ander culinair barbecue circuit waar het wel verloopt zoals je het graag zou willen zien. Maar dat betekent dat je zelf ook aan de bak moet qua organisatie. Voordeel is dan wel dat je zelf kunt bepalen hoe het gaat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan