BasBQ
Beef en Steak

WK BBQ 2013 - Sa?da, Marokko

 
 
 
 
 
 

noskos

Administrator
Forumleiding
Berichten
11.858
De aankondiging is vroeg maar het WK BBQ 2013 wordt in Marokko gehouden, dus dan kun je er alvast rekening mee houden. Van 24 tot 26 mei zullen in de badplaats Sa?da, onder auspici?n van de WQBA, de Wereld Kampioenschappen plaats vinden.

Het programma ziet er voorlopig als volgt uit:
Zaterdag 25 mei 2013- World Mechoui Championships ? (een heel geroosterd lam)
Zondag 26 mei 2013 ? World Barbecue Championships ? wedstrijd opdracht : (rund, lam, kip en dessert)

Vanwege de temperatuur wordt er in de avond gebarbecued. Opvallend dat er geen varkensvlees op het programma staat, toch een vleessoort die je op elke wedstrijd verwacht. Ook het ontbreken van vis is voor mij een verrassing er zwemt toch aardig wat in de Middellandse Zee rond. Maar dit is wel een kans voor iedereen die niet wil jureren omdat er vis geserveerd wordt?. Frits dit is je kans

Meer informatie over het WK BBQ 2013 vind je binnenkort op de site van de WQBA.
 
Marokko en varken ??? Ik denk een Concessie van de organisatie. Maar de vis snap ik ook niet.
Maar gaat er iemand naar toe? Lijkt me wel een geweldig event in een ander deel van de wereld.
 
Ryanair vliegt tot op een goede 80km van daar ;)
(vanuit Charleroi dan toch).
 
jeroen78 zei:
Marokko en varken ??? Ik denk een Concessie van de organisatie.
Inderdaad, zoals ik ook op Noskos zen blog schreef:

Dat er geen varkensvlees op het programma staat lijkt me niet zo verwonderlijk: 98,7% van de bevolking in Marokko is Moslim. Varkensvlees eten is volgens hun religie dus verboden. Waarom er geen vis op het menu staat weet ik niet, voor zover ik weet is dat wel toegestaan (met uitzondering van krokodil en kikker lees ik)
 
Mijn varkensvlees opmerking was min of meer cynisch bedoeld hoor ;)
 
En toch vind ik het raar. Ik heb begrip voor hun geloofsovertuiging, maraboe een wk bbq hoort toch wel lekker stukkie varken!
 
mmmmmm misschien een moslim varken fokken!
Lijkt me een gat in de markt.
Iets met wol dat knort of zo?????
 
155106_g2_8_t9127.jpg


Zoiets Bert?
 
Grinzzz!
 
Nosmo zei:

Ja die zijn perfect. Als die marokkanen maar wol voelen is het goed
 
lol
 
Jongens, rustig aan...
 
Geen varkensvlees in Marokko was wel te verwachten, invoeren van varkens producten is in veel moslim landen zelfs illegaal. Maar geen vis is inderdaad verrassend omdat er in Marokko wel erg veel vis gegeten wordt.

En nog even offtopic (sorry modjes), B&S hebben wel eens Mangalitsa (wolvarken) in het assortiment gehad, schijnt op wild zwijn te lijken.

 
Het is weer terug zelfs dacht ik.
 
Het is weer terug zelfs dacht ik.
 
Het is weer terug zelfs dacht ik.
 
Terug
Bovenaan Onderaan