BasBQ
Beef en Steak

Winterkip

 
 

defjam74

Stoker
Berichten
419
Sooo, wat een raar weer, sneeuw, regen, zon, sneeuw....
Dan maar kip op de grill doen. 🤣

2 hele kippen bij de poelier gehaald.
Mijn favoriete kippenrub gebruikt: Suckle Busters Chicken rub.

De WSK lekker op temp gebracht en grillen maar naar 75C.

De kippies geshred en broodjes van gemaakt ondanks de rub en de bbq saus was het vlees niet echt op smaak.

Toch blij met het resultaat.

Fijne sneeuwdag verder.

20240115_122339.jpg


20240115_122329.jpg


20240115_114156.jpg


20240115_114147.jpg


20240115_112042.jpg


20240115_103014.jpg


20240115_103008.jpg


20240115_095310.jpg
 
Dat ziet er uit als een lekker broodje kip! Doe mij er ook maar één, want ik ben mijn lunch vergeten :eek:
 
prachtige dames hoor. Eet smakelijk!
 
Niks mis met de kip
Ik merk wel dat het vlees wel een nasmaakje heeft. Ik denk dat de rub niet genoeg heeft in kunnen trekken. Het heeft maar een half uur "gemarineerd", max 3 kwartier.

Volgende keer een natte marinade gebruiken.
Wordt vervolgd.
 
Zou geen natte marinade gebruiken, word het vel rubberig van .
Probeer een de rub onder de huid te krijgen (droog) paar uur laten trekken. Dan nog wat rub buiten om (ook droog) eerst op 170/180 garen ,op het laatst opstoken naar 200/220 voor uit gebakken velletje.
En een spit is natuurlijk geweldig voor kip 😄
 
Zou geen natte marinade gebruiken, word het vel rubberig van .
Probeer een de rub onder de huid te krijgen (droog) paar uur laten trekken. Dan nog wat rub buiten om (ook droog) eerst op 170/180 garen ,op het laatst opstoken naar 200/220 voor uit gebakken velletje.
En een spit is natuurlijk geweldig voor kip 😄
Ok ok geen natte marinade. Tja een spit, ik zal die weinig gebruiken denk ik. Maaaaarrrrr, wie weet.
Bedankt voor de tip
 
Ok ok geen natte marinade. Tja een spit, ik zal die weinig gebruiken denk ik. Maaaaarrrrr, wie weet.
Bedankt voor de tip
Picanha aan het spit ook heerlijk!
Of procureur aan het spit ( gyros )
Of een kipdijfiletspies
Of een dönor kebab
Of Eend!

Ik heb mijn spit momenteel zelfs uitgeleend aan m'n zwager hij twijfelde om er een aan te schaffen
 
  • Leuk
Waarderingen: Rdj
Picanha aan het spit ook heerlijk!
Of procureur aan het spit ( gyros )
Of een kipdijfiletspies
Of een dönor kebab
Of Eend!

Ik heb mijn spit momenteel zelfs uitgeleend aan m'n zwager hij twijfelde om er een aan te schaffen

En als je er een mandje bij hebt zijn de mogelijkheden helemaal eindeloos.
 
Ik merk wel dat het vlees wel een nasmaakje heeft. Ik denk dat de rub niet genoeg heeft in kunnen trekken. Het heeft maar een half uur "gemarineerd", max 3 kwartier.

Volgende keer een natte marinade gebruiken.
Wordt vervolgd.
chikkies zien er prima uit hoor. en als je toch uit elkaar trekt kun je zo wat rub door het gepullede gebeuren heen mengen.

ik probeer eigelijk met alles om minstens de avond van te voren te rubben en dan de koeling in.

snel maar weer proberen ;)
 
De laatste keer dat ik kip op een blik deed, toen heb ik met mijn favoriete rub een kruiden boter gemaakt.
Dan aan de bovenkant van de kip het vel losgemaakt en de kruidenboter tussen het vel en vlees verdeeld.
Dan gaan de kruiden mooi in het vlees.
 
chikkies zien er prima uit hoor. en als je toch uit elkaar trekt kun je zo wat rub door het gepullede gebeuren heen mengen.

ik probeer eigelijk met alles om minstens de avond van te voren te rubben en dan de koeling in.

snel maar weer proberen ;)
Meestal doe ik dat ook. Helaas was dat dit niet het geval ivm het adhoc grillen.

Ik heb vandaag wel weer kippepoot (poot + dij), in de rub gezet en in een vacuum gezet. 3 uur later op de grill gelegd, deze was wel prima.
Wel kleiner stuk vlees en een hele kip in de zak is moeilijk. 🤣🤣.

Misschien wel een ideetje.
 
Als de grill smaak je wat tegen valt, komt dat denk ik omdat het wat lafjes gegrild is? Ik zie weinig kleur. Denk dat je best wat harder kon gaan en wat verder door... lekker broodje hoor!
 
Als de grill smaak je wat tegen valt, komt dat denk ik omdat het wat lafjes gegrild is? Ik zie weinig kleur. Denk dat je best wat harder kon gaan en wat verder door... lekker broodje hoor!
Het was niet de grillsmaak dat ontbrak, het vlees zelf had niet veel smaak.
 
Het jaargetijde maakt voor een kip niet zoveel uit.
In alle seizoenen voelt de kip zich op een Q lekker warm thuis.

Succes met rubben
 
Terug
Bovenaan Onderaan