BasBQ
Beef en Steak

windkracht 7 spareribs

pelletboy

Sprokkelaar
Berichten
32
Ha, met mn pelletgrill in windkracht 7 gemaakt. 2 uur gegaard op 130 graden in alufolie, 30 minuten op 180 graden gegrild.
 
Maar wat is dan de meerwaarde van pellets? Je hebt ze niet gerookt, maar direct in folie gedaan, begrijp ik? Of voegen de pellets de laatste 30 minuten nog rooksmaak toe?

Ik heb dus 0 ervaring met pellets, dat moge duidelijk zijn. Maar het lijkt mij ( corrigeer mij als ik het verkeerd heb) dat je op deze manier de ribs ook in de oven had kunnen maken, puur omdat je ze direct in folie in de warmte legt?
 
De pellets zijn de brandstof van dit type barbecue.Je stookt m dus op puur hout, maar dan samengeperst in mooie gelijkmatige stukjes.... Deze barbecues mag je ook gebruiken in kcbs competities :) (of zeg ik nou dingen die je al wist?)

Waarom starten in de folie is mij ook niet duidelijk :S
 
Dat was gisteravond ook mijn idee (die folie kwestie), maar ik wilde niet de eerste zijn om er over te beginnen. Dank Domi.....
Ik had gewoon een 321 variant gedaan of de Easterwood methode.
 
Gerard777 zei:
De pellets zijn de brandstof van dit type barbecue.Je stookt m dus op puur hout, maar dan samengeperst in mooie gelijkmatige stukjes.... Deze barbecues mag je ook gebruiken in kcbs competities :) (of zeg ik nou dingen die je al wist?)

Waarom starten in de folie is mij ook niet duidelijk :S

Lowietje72 zei:
Dat was gisteravond ook mijn idee (die folie kwestie), maar ik wilde niet de eerste zijn om er over te beginnen. Dank Domi.....
Dat was dus wat ik eigenlijk bedoelde, ik snap de meerwaarde van de pellets ( of wat voor brandstof/Q dan ook) als je al begint met de ribs in de folie te doen. Zeker omdat ik in een ander draadje iets las van verschillende soorten pellets.
Ik ben nooit te beroerd om als eerste iets te vragen hoor Lowietje, ik dacht namelijk al dat jij het niet dufde =))
 
goejemorgen,

ik had ze eigenlijk een paar uur op 75 graden moeten roken in dit apparaat volgens de gebruiksaanwijzing en daarna verder bereiden, maar die tijd had ik niet. Ze hebben eigenlijk staan "koken" in een indonesische marinade. Wel lekker overigens maar ik ben dit apparaat nog aan het uitproberen. Het is ook eigenlijk meer een oven want de bekende houtskoolsmaak die ik gewend was op een gewone barbecue heb ik nog niet kunnen evenaren. Dus suggesties zijn heel erg welkom.

abco
 
Het is toch ook logisch dat je geen houtskoolsmaak proeft als je niet met houtskool stookt, of zie ik dit nu verkeerd? En als je ze direct in folie inpakt heeft de rook ook geen mogelijkheid om te hechten.
 
pelletboy zei:
goejemorgen,

ik had ze eigenlijk een paar uur op 75 graden moeten roken in dit apparaat volgens de gebruiksaanwijzing en daarna verder bereiden, maar die tijd had ik niet. Ze hebben eigenlijk staan "koken" in een indonesische marinade. Wel lekker overigens maar ik ben dit apparaat nog aan het uitproberen. Het is ook eigenlijk meer een oven want de bekende houtskoolsmaak die ik gewend was op een gewone barbecue heb ik nog niet kunnen evenaren. Dus suggesties zijn heel erg welkom.

abco
Ok, dat is een duidelijk antwoord. Ik probeer je op zeker niet te pesten hoor, ik vraag me alleen dingen af, dus vandaar. Dank je wel.
O, en " echte " houtskoolsmaak? Hmmm, de meeste smaak ( die jij bedoelt denk ik) komt dan toch van het rookhout. En de rub natuurlijk.
 
Ze zien er lekker uit maar ik zou ook voor de 3.2.1. methode gaan.
Je zult merken wat een smaak verschil dat zal zijn, gewoon veel oefenen. :D
 
ze zien er mooi uit, maar zou inderdaad een volgende keer voor bijv de 3 - 2 - 1 methode gaan
 
Terug
Bovenaan Onderaan