BasBQ
Beef en Steak

Wilde Red Sockeye zalm

S

Skaaffie

Gast
Vriezer opruiming, en daar lag nog een mooi stukje wilde zalm. Samen met gegrilde/gefrituurde aardappels en spinazie.

De aardappels en spinazie in keramische schaaltjes, en een mooie doch kleine zalmfilet.
ms4HU.jpg


Op advies van Tokugawa de zalm enkel met peper en grof zeezout besprenkeld.
oVslQ.jpg


Aardappels liggen in een klein badje van arachide olie om een frituur effect te verkrijgen, heel klein beetje zout want er gingen nog wat spekblokjes bij(van het gerookte spek waar nog maar een heel klein beetje over is  :(
VmwSR.jpg

ClCVX.jpg


Briketten in de fik.
zbt99.jpg


Zalm in een kleine skillet ingesmeerd met een klein beetje olie.
PJ2xW.jpg


Ik heb eerst de aardappels er op gezet aangezien die wel een stuk langer moeten, daarna mocht de zalm erbij.
znBUH.jpg


De Q, uiteindelijk naar de 200gr laten stijgen.
r16wn.jpg


Heb de zalm en aardappels om en om direct boven de briketten gedaan.
BwD4p.jpg


Toen mocht aan het einde ook de spinazie erbij.
Xm04f.jpg


En zo kwam de zalm op het bordje, met een dikke kwak mayo.
4TAK2.jpg

9rSrI.jpg


Zalm was erg mooi roze gebleven.
sMVWx.jpg


In één woord geweldig, wat een smaaksensatie die Sockeye! Aardappels waren ook perfect, lekker krokant korstje en zachte binnenkant.

Alleen hoe krijg ik die vislucht van mijn skillet, wil hem niet afwassen maar als je je ogen dicht doet en hem voor iemands neus houd dan nemen ze waarschijnlijk een hap ervan :p
 
Mooi werk, alles op de Q.
Geen idee of het werkt, maar aan boord neutraliseerde we nare luchten door een leeg blik met wat koffiebonen op een brandertje te zetten, de geur neutraliseerd. je zou wat bonen op de skillet kunnen leggen..... werkt het niet, dan heb je vast wel trek in koffie gekregen! Geen idee trouwens of de bonen inbranden in je skillet, aan boord gooide we het blikje gewoon weg....

En anders toch goed schrobben, en evt weer opnieuw seasonen
 
Ziet er heerlijk uit. Voor de vislucht. De pan inwrijven met een doorgesneden citroen even laten staan en dan goed uitspoelen en drogen. Dan wel even goed in de olie zetten voor het opruimen.
 
Wat een schitterend en lekker bordje is me dat zeg
 
Heerlijke zalm is dat!
 
Dank.
En ik ga de tips even proberen, denk eerst die met de citroen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan