BasBQ
Beef en Steak

Wiebelende Firebox BGE

 
 

compusmurf

Sprokkelaar
Berichten
25
Hoi Allen,

Sinds deze week de trotse eigenaar geworden van een BGE large. Een lang verwachte wens eindelijk in vervulling gegaan. Bij het eerste gebruik kwam ik er achter dat de firebox best wel wiebelt.

Zijn er meer mensen die dit hebben en hoe hebben jullie dat opgelost. Zelf hobbyen verdient natuurlijk niet helemaal de voorkeur vanwege de prijs van de BGE.

 
Hier ook een firebox die wiebelt. Ik heb hier niets aan gedaan, tijdens gebruik heb ik er geen last van. Ik heb er eigenlijk ook nooit bij nagedacht om dit bij BGE te melden.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
ik zou dit zeker aankaarten bij BGE, of de winkel waar je hem gekocht hebt.

Zou je jezelf ook nog even voor willen stellen?  :)
 
Dat kan nou eenmaal gebeuren met aardewerk, mijn firebox van de Primo wiebelde ook een heel klein beetje.
Oplossing is simpel, je neemt een strook alu folie en vouwt deze net zo lang totdat je een strip ter breedte van de wand van je firebox hebt en zo'n 2 tot 3 mm dik
Je cre?ert zo een pakking die leg je op de rand (onderkant van je firebox,) en zet het hele spul terug in de BBQ
De oneffenheden zullen zo door de alu folie strip worden opgevangen.
 
Wiebelt hij nog steeds als je de ring er ook op hebt gezet?
 
Volgens mij wiebelen de firebox in mijn MiniMax en Large ook.
Merk het alleen als ik ze verplaats, heb me er verder niet aan gestoord.
 
Ik zal me straks even voorstellen in het voorstellen topic. Idd wel zo netjes.

Alvast dank voor alle tips en reacties.

Hij wiebelt helaas ook als de ring en het rooster d'r op ligt dus best vervelend.

Heb even contact gehad met de leverancier en ze gingen het uitzoeken.

Heb nu even de ring ondersteboven gelegd en er wat verfrommeld alu omheen gedaan en nu lijkt het best stabiel.

 
Inmiddels contact gehad met de leverancier. Ze hebben helaas nog geen antwoord van BGE NL, maximum van 10 dagen. We gaan nog maar even geduld hebben.
 
Ik zag op o.a. FaceBook dat er "reparatiekits" verkocht worden, rond 12,95?. (Weet niet of ik de naam van die zaak mag posten, stuur anders een PB en ik geef je de naam van de zaak waar ik ze gezien heb). 
 
Inmiddels een reactie gekregen van BGE. Aangedragen oplossing was om een laag as in het ei te doen en daar de vuurpot op de zetten. Dit gaaf ook voordelen voor wat betreft de controle van het vuur.

Mijn leverancier was niet echt blij met dit antwoord dus die is weer terug naar BGE. Nog even afwachten dus.

Pb komt d'r aan.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
compusmurf zei:
Mijn leverancier was niet echt blij met dit antwoord dus die is weer terug naar BGE. Nog even afwachten dus.

je hebt gewoon een waardeloze leverancier.die met jouw een loopje neemt.
als jij perfect aardewerk eist en niet kan leven met dat ie wiebelt dan kan hij jou dat gewoon leveren en laat hij t verder lekker uitzoeken met die ei fabriek.
dat is toch zijn probleem.,, niet de jouwe

 
AV zei:
compusmurf zei:
Mijn leverancier was niet echt blij met dit antwoord dus die is weer terug naar BGE. Nog even afwachten dus.

je hebt gewoon een waardeloze leverancier.die met jouw een loopje neemt.
als jij perfect aardewerk eist en niet kan leven met dat ie wiebelt dan kan hij jou dat gewoon leveren en laat hij t verder lekker uitzoeken met die ei fabriek.
dat is toch zijn probleem.,, niet de jouwe
Ik lees dat de leverancier geen genoegen neemt met de oplossing van BGE... :-/
 
Ceriel zei:
AV zei:
compusmurf zei:
Mijn leverancier was niet echt blij met dit antwoord dus die is weer terug naar BGE. Nog even afwachten dus.

je hebt gewoon een waardeloze leverancier.die met jouw een loopje neemt.
als jij perfect aardewerk eist en niet kan leven met dat ie wiebelt dan kan hij jou dat gewoon leveren en laat hij t verder lekker uitzoeken met die ei fabriek.
dat is toch zijn probleem.,, niet de jouwe
Ik lees dat de leverancier geen genoegen neemt met de oplossing van BGE... :-/

Dit klopt. Mijn leverancier is het niet eens met het antwoord van BGE zelf dus die hebben het weer teruggestuurd. Mijn leverancier vind dat hij gewoon recht moet zijn en dus zonder gehobby stabiel moet zijn.

Hij is verder te gebruiken dus met een beetje geduld komt er wel een oplossing.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
compusmurf zei:
Mijn leverancier vind dat hij gewoon recht moet zijn en dus zonder gehobby stabiel moet zijn.

nee jij vindt dat ie recht moet zijn.
je leverancier weet wel beter ,,zie ook de vorige reactie s.

ach en met een beetje geduld en een propje folie  leer je dr ook mee te leven


 
Ik deel inderdaad die mening, anders zou ik mijn leverancier er niet op aanspreken.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
ik zal t wel niet begrijpen.

maar ik was klaar met die leverancier en eiste een goeie.
en liet m desnoods 20 van die dingen bestellen van de ei fabriek en zocht een goede uit .
zo niet bracht ik dat complete ei terug en eiste mn geld op. X(



 
Goed nieuws. Na wat gesteggel met de leverancier heeft BGE NL dit uiteindelijk zelf snel en goed opgelost.

Wiebelende firebox is dus niet nodig maar komt blijkbaar dus wel vaker voor.
 
Nou dat is goed om te horen dat het is opgelost.

en wat betreft de service van BGE die is gewoon top.
 
Terug
Bovenaan Onderaan