BasBQ
Beef en Steak

Wie weet een goed boek voor beginners van worst maken?

sisi

Sprokkelaar
Berichten
32
Ik ben sinds een maand aan het spelen met recepten van internet om worst te maken. Verschillende boeken bij de bieb bekeken maar het waren meer worstsoorten enz, dus weet nog steeds niet wat ik kan kopen, ik heb ook worst bekeken van wateetons, maar is er meer keus voor een beginner.Mijn proefworsten(van ongeduld) zijn wel lekker, maar ik houd van het juiste te doen.
Wie heeft tips voor mij?
Alvast mijn dank.
 
je kan hier veel terug vinden, en ik heb ook het boek van wateetons, vind het een prettig boek
 
Mooie boeken Bertm, die ga ik ook even scoren.

Charcuterie en Salumi van Ruhrman vind ik zelf fijne boeken met veel
info over worst (en meer).
 
Ik zou gaan voor "home production of quality meats and sausages" van Stanley Marianski (je kan het bestellen via www.amazon.co.uk)

Ruhlman's Charcuteria heb ik ook. Leuk boek voor de ideeen, maar je moet niet slaafs de recepten volgen. Sommige recepten zijn erg hoog in Nitriet en andere juist weer erg laag.

En kijk eens naar deze website: http://lpoli.50webs.com/


 
Weet je wat mij opvalt? Allemaal engelse boeken. Ik ben paS 47 jaar van school dus mijn technisch engels is super traag. En toch wil ik een boek, voel me eenzaam zonder een boek, een hele simpele voor beginners. De andere boeken zijn prachtig maar daar krijg ik als student kannibaal alleen trek van. :-S
Kom mannen help me, kijk nog even in je kast, even denken, en maak deze oudere tante blij. ;)

thanks
 
Ik heb pas "over worst" gekocht en vind het een leuk boek. Ik ben een beginnend worstelaar dus kan nog niet echt vergelijken. Maar "over worst" is in ieder geval NL en denk dat je er zeker iets aan zult hebben.
Er staat bij charcuterie ook een handleiding worsten maken van het slagers gilde dat kun je ook even downloaden.
 
Even gegoogled en de keuze in het Nederlands is niet zo groot......

Behalve "over worst" kon ik eigenlijk alleed dit boek vinden: http://www.kookboekenshop.nl/productpage.php?id=69 (Jane Grigson)
Ik heb het niet zelf, dus kan er geen oordeel over geven. De "amazon" reviews zijn goed.

"over worst" heb ik wel. Ik vind het een beetje oppervlakkig maar denk dat het best wel een goed boek is voor beginners
 
Dank je wel, dan ga ik ervoor.Als ik een beetje verder ben en meer geduld heb met wachten ga ik verder.
Die van Grigson heb ik van de bieb, is meer voor gevorderde, zitten geen gram hoeveelheden bij.
Dank je wel aalemaal.
 
Terug
Bovenaan Onderaan