BasBQ
Beef en Steak

Wie kan mij dit uitleggen.......

L

Lerxst

Gast
Okay.... nu ga ik van het forum gegooid worden.... 8) 8) 8)

Maar wat heeft een Dutch Oven te maken met bbq ????????????????????????????????????????????
Ik snap hier werkelijk niets van, en hoop een antwoord te krijgen waarom een D.O. onderdeel is van een BBQ forum....
Als het gebruik van briketten / kooltjes het argument is haak ik meteen af....
Dan kan ik net zo goed een Wok op kooltjes zetten en ook zeggen dat dat op een BBQ forum thuishoort, toch ?

Is gietijzer het argument ? So is mijn poffertjes pan ! dus mag dat ook op het forum ?

Okay....  explain !

;) ;) ;) ;) ;)
 
Dirk, het wordt gemaakt op open vuur dat is het arument.

Met een wok op de bbq mag je hier ook laten zien, je poffertjes pan op de Q mag dus ook.

Er zijn mensen die gebruiken een grilplaat op de Q en dat mag ook, een pizzasteen mag ook.

Een Weber kettle wordt als hij indirect gebruikt wordt eigenlijk ook een oven, bij een DO zitten de kooltjes aan de buitenkant en bij een weber aan de binnenkant maar het principe blijft hetzelfde.

Het is het spelen met de kooltjes wat de kunst is, en dat is ook bij een DO een hele kunst.

Wij zien het als een handige aanvulling.
 
Lerxst zei:
...Dan kan ik net zo goed een Wok op kooltjes zetten en ook zeggen dat dat op een BBQ forum thuishoort, toch ?...

Eeeh...ahum....  ::)

l-weber-wok-rvs-57.jpg


;)
 
zolang er geen stekker en/of usb aansluiting op zit is het toch prima??? open vuur of kooltjes wat maakt het uit

grtn hertekop
 
Heb het even verplaatst, het recepten deel is voor...........RECEPTEN! ;)

We hebben ook een toetjes deel, daar staan ook toetjes in die niet van de barbecue komen. We vinden dat ok omdat we zelf veel lol aan die toetjes beleven. Ik heb een dutch oven zonder pootjes die ik in mijn barbecue zet voor bijvoorbeeld chili, zo krijg je er rooksmaak aan, is het bbq? Daar kun je over twisten...
We hebben dit deel toegevoegd omdat een hoop mensen met een barbecue een DO hebben en daar buiten op koken en daar plezier aan beleven. We hebben er ook een apart deel van gemaakt zodat mensen die het niets vinden er niet naar hoeven te kijken ;)
We hebben ook een cocktail deel op verzoek, dat heeft niet eens iets met koken te maken. Maar past wel bij het barbecueën op zich.
We zijn niet zo moeilijk...
 
Okay...  jullie hebben een punt....  of twee / drie.....

;)
 
BBQ Genootschap is ook een wat te nauw begrip. Als je alles zo bij elkaar neemt wat er gepost wordt. Het materiaal wat gebruikt wordt. De bereidingswijzen.
Dan is het meer een Outdoorcooking genootschap. Niet dat daar iets mis mee is, ik juich het alleen maar toe als we wat breder kijken.
 
Ik zie het ook meer als een genootschap van levensgenieters die elkaar door de BBQ hebben gevonden ;)
 
Ik zie het ook meer als een genootschap van levensgenieters die elkaar door de BBQ hebben gevonden

Mooi gesproken Dennis  ;)
 
Spiffs zei:
ach Dirk, ik zet wel eens een schaal lasagna op de bbq, heeft het meerwaarde qua smaak? nee absoluut niet, maar het is wel leuk :)
Met een rookhoutje toch wel? onmiskenbaar!
 
Terug
Bovenaan Onderaan