BasBQ
Beef en Steak

Wie heeft er een leuk idee voor het serveren van pulled pork bij een high tea?

 
 
 

Eddeped

Pitmaster
Berichten
770
Ik heb gisteren wat pulled pork gemaakt voor onze kerst high-tea. Hebben jullie ideeen hoe je dat het leukst kan serveren? Ik dacht zelf iets van een mini-pita, of een wrap of iets dergelijks. Het is voor een man of 30, er wordt een hoop gemaakt meestal, dus het is maar een proeverijtje. Ik heb het ingevroren in ziplock zakjes. Wat is de beste manier om het op te warmen, gewoon in een heet water badje voor een uurtje?
Het is de wedstrijd pulled-pork van Dennis, dus ik verwacht dat hij hard zal gaan. Onweerstaanbaar lekker was hij, kostte me een hoop moeite om het niet zelf op te eten.
 
Ik heb pulled pork wel eens in kleine bamboo bakjes (een soort bootjes) geserveerd met twee stukje stokbrood. Was ook als een soort tapas/proeverij en werkte wel goed volgens mij!
 
Misschien in een pasteitje (pie) of iets? geen idee of het lekker is, maar dan blijf je wel een beetje in de engelse sferen  :D
 
Deze zijn hier erg in voor PP!

http://www.aziatische-ingredienten.nl/gua-bao-broodjes/

17445078192_410a4b0c5d_z.jpg
 
Ik ga er voor de kerst een ragout mee maken en serveren als pasteitjes.. ook lekker
 
Maak er bitterballen van :)

Nee hoor :p (op zich niet eens zo een slecht idee :p) maar hoe moet ik het zien wat je gaat doen. Je hebt het over een high tea.. dat bestaat uit thee en zoetigheden.... daar zie ik pulled pork niet zo heel snel on verschijnen.

Ik denk dat je meer voor de tapas style bedoeld ?
Lekker met fleat bread, sausje de bij....
Of mischien als in een shaperds pie.... of als pastijtje...... of mischien een gevult broodje...... mischien als mini gerecht zelf. Idd in een bakje serveren met een pof krieltje der bij of iets dergelijks
 
Koop bij de toko een paar loempia vellen en maak er (mini) loempia's van. Heel simpel en heel lekker.
 
Op een half mini briochebroodje serveren misschien?
 
Little foekje zei:
Maak er bitterballen van :)

Nee hoor :p (op zich niet eens zo een slecht idee :p) maar hoe moet ik het zien wat je gaat doen. Je hebt het over een high tea.. dat bestaat uit thee en zoetigheden.... daar zie ik pulled pork niet zo heel snel on verschijnen.

Ik denk dat je meer voor de tapas style bedoeld ?
Lekker met fleat bread, sausje de bij....
Of mischien als in een shaperds pie.... of als pastijtje...... of mischien een gevult broodje...... mischien als mini gerecht zelf. Idd in een bakje serveren met een pof krieltje der bij of iets dergelijks


Bij een echte engelse High Tea zitten er ook hartige gerechtjes bij, zoals sandwiches kleine pies enz. :)
 
Zjostmans zei:
Little foekje zei:
Maak er bitterballen van :)

Nee hoor :p (op zich niet eens zo een slecht idee :p) maar hoe moet ik het zien wat je gaat doen. Je hebt het over een high tea.. dat bestaat uit thee en zoetigheden.... daar zie ik pulled pork niet zo heel snel on verschijnen.

Ik denk dat je meer voor de tapas style bedoeld ?
Lekker met fleat bread, sausje de bij....
Of mischien als in een shaperds pie.... of als pastijtje...... of mischien een gevult broodje...... mischien als mini gerecht zelf. Idd in een bakje serveren met een pof krieltje der bij of iets dergelijks


Bij een echte engelse High Tea zitten er ook hartige gerechtjes bij, zoals sandwiches kleine pies enz. :)
We noemen het een high-tea maar eigenlijk is het gewoon een kerstbuffet vanaf een uur of 3 waarbij iedereen wat lekkers mag maken, zoet of hartig.
 
Bij een bbq workshop heb ik een recept gekregen voor  pulled pork nacho's, dat kun je ook makkelijk als kleine hapjes maken. Of het helemaal past bij een high tea moet je zelf maar even invullen, het is in ieder geval wel erg lekker :)

op een bakplaat of in een ovenschaal:
- pak een Naturel nacho
- pulled pork erop
- een lepeltje cheese dip
- geraspte kaas erover
- daar een Ja?la?pe??o pepertje bovenop

En dat doe je 20 min in de oven.

De peper hoort geloof ik onder de kaas  maar omdat de dip een beetje pittig is het misschien makkelijker de peper bovenop te leggen zodat die eraf gepakt kan worden als iemand het te spicy vind.



 
Terug
Bovenaan Onderaan