Beef en Steak

Wie ben ik?

• Onderwerp starter Onderwerp starter happy
  • Startdatum Startdatum
H

happy

Gast
Dag Allen,

Vorig jaar kennis gemaakt met black angus bij Julius Bar & Grill in Amsterdam. Ik moest bijna huilen toen het hoofdgerecht op was en heb getwijfeld om nogmaals hetzelfde te bestellen. Goddelijk vlees. Sindsdien heb ik wel een aantal malen een paar kilo black angus gekocht van de boer die ze in m'n regio in natuurland laten grazen. Ik heb een grillpan waarop het prima kan maar toch mist de geur van houtskool. In het verleden fanatiek doch simpel gebbqt op simpele bbqs, maar de laatste jaren niet zo veel. Met simpel bbqen bedoel ik stokjes, hamburgers etc op een goedkope barbecue. Heb wel een kleine weber overigens, maar die kreeg ik niet warm genoeg bij het bakken van een entrecote van black angus, dat was teleurstellend.

Daarna op dealdumpert een kamado voor een paar centen gekocht. Een kleine weliswaar (27 cm grillrooster), maar groot genoeg voor ??n a twee personen en groot genoeg om te kijken of het iets is en of ik ermee uit de voeten kan. Een BGE is natuurlijk veel fijner, maar zomaar duizend euro uitgeven voor iets waar je misschien nooit meer naar omkijkt, is wat te veel van het goede. Accessoires zitten niet bij deze kamado helaas, dus moet nog ff een heatplate en grillrooster aanschaffen. De plate setter small en het gietijzeren rooster small van de Blackbasterd moet passen geloof ik. De grillgrate kan ook gebruikt worden ?n kan ik zelf op maat maken. Heeft iemand een voorkeur? Gietijzer rooster van Blackbasterd of de grillrate?

Eergister heb ik de kamado in elkaar gezet en direct aangezet. Sindsdien al twee keer vlees gebakken. Ondanks dat het volgens kenners "low quality" is, is deze manier van vlees bakken geweldig. Krijg de temperatuur nog niet hoog genoeg maar een stabiele temperatuur van 200 graden al wel. Qua houtskool gebruikte ik wat ik had: houtskool van de welkoop. Veel klein spul, niet echt geschikt voor de kamado geloof ik. De Hanos in de buurt krijgt pas volgende week weer een lading Peko, dus dan maar groot inslaan.

Als de kamado goed bevalt en veel gebruikt wordt, dan zal ik zeker een grotere BGE kopen. Tot die tijd is het gewoon proberen, experimenteren en leren mbv het forum.

Welkom, wat een uitgebreid voorstel rondje ik heb net het gevoel of ik je al ken behalve je naam ;)
Helaas kan ik je niet adviseren over je kamado, hopelijk kan iemand anders je op weg helpen.
Ik wens je veel plezier hier op het forum toe!

Welkom bij ons, die BGE gaat er vast komen!

hoi ,
welkom bij dit edele genootschap

Welkom bij de club

Welkom, weer iemand met een passie voor vlees er bij

Gr. Mike

RvdK zei:

De post erboven niet gelezen

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Terug
Bovenaan Onderaan