BasBQ
Beef en Steak

Whole Hog Trailertje voor TS2015

 
 
 
 

richard0501

Gemarineerd
Berichten
1.552
Ik ben van plan om meer te doen met de Whole Hog competitie tijdens de TS in Hoofddorp, normaal bereid ik bijna alles in mijn Jim bowie Pelletgrill maar een varken van zo'n 40 KG, dat gaat hem niet worden. Dus maken we een nieuwe BBQ, beetje groter.

Wil er vier roosters in kunnen plaatsen (makkelijk als er eens iets anders in moet worden gegaard.)
De afmeting van de Roosters wordt 120 x 80 cm, dat moet voldoende zijn.
Het onderstel had ik al een tijdje maar dat zal ook nog moeten worden aangepast.
Vandaag het plaatwerk van de buitenzijde afgetekend en gebogen bij een kameraad. Deze week de zijkantjes maken knippen en zetten.



 
Dit wordt weer een mooi project!
Succes met het bouwen, ik neem van een abonnement op het vervolg van dit draadje  :)
 
Dat wordt mooi grillen straks...
 
vind dit altijd leuk om te volgen, mooie projecten  :)
 
Richard je schrijft varken van 40 kg; is dat een eis? We overwegen als team mee te doen aan de whole hog competitie, maar ik zie zo snel nog geen regels.

Weet iemand of er aparte regels zijn???
 
Varkens worden door Harry geleverd en zijn 40kg.
 
Wat sneu voor al die varkens
(als ik geen tijd heb om ze te komen proeven =)) )
 
BertM zei:
Knap van al die varkens precies 40 kg! Hoe doen ze dat, kan nog wel wat tips gebruiken :)
Ik ben geen slager, maar ik denk dan: Elke dag wegen tot ze de 40 kilo bereikt hebben en dan slachten. . . . .
=))
 
Eindelijk een OTP zei:
BertM zei:
Knap van al die varkens precies 40 kg! Hoe doen ze dat, kan nog wel wat tips gebruiken :)
Ik ben geen slager, maar ik denk dan: Elke dag wegen tot ze de 40 kilo bereikt hebben en dan slachten. . . . .
=))
Tja, als je er 1 hebt lukt dat nog, maar bij 50 wordt je er aardig druk mee.
En als ze 40,3 kg zijn knip je een stukje van de staart af.
 
BertM zei:
Tja, als je er 1 hebt lukt dat nog, maar bij 50 wordt je er aardig druk mee.
En als ze 40,3 kg zijn knip je een stukje van de staart af.

:D
 
Terug
Bovenaan Onderaan