BasBQ
Beef en Steak

wga uitproberen

 
 
 

Hans

BBQ Junkie
Berichten
5.554
x5RAhw5l.jpg


Het was weer smullen dit weekend.
Twee mooie stukken zalm in een honig, mosterd en kruiden dressing.
Heeeeeeeeeeeerlijk.!!! ;)
 
dat ziet er prachtig uit
 
ZO! dat ziet er lekker uit zeg! Vis maak je mij altijd blij mee! maar goed, ik ben beetje verwend hier in scheveningen, zie overal vis  B-) :D) Maar mooi geworden hoor. Ik krijg honger van de foto dus bij deze geslaagd.
 
Fotos vd wga, altijd mooi!
 
Hoi Boyke.

Ik ben in Scheveningen geboren dus v.m. zit het bij mij in de genen ! 
Straks weer de nieuwe haring. ;)
 
Hallo Hans, lekker plaatje hoor... smaakte het lekker rokerig?
Even checken bij je, klopt het dat ik kooltjes in een aluminium druippan zie liggen? Dat lijkt handig om je WGA schoon te houden,
maar het (grote) nadeel is dat je kooltjes veel minder luchttoevoer krijgen en bij langer grillen veel minder hitte zullen kunnen afgeven... dat wil je niet!
Dus, blijf maar lekker oefenen!  ;)
 
Zalm en honing. Klinkt goed.
Veel plezier met je wga
 
Hallo Sander.

Ik gebruik nog niet zo heel lang Ecobrasa en op de doos staat dat ze op een dichte ondergrond het langste blijven branden dus vandaar dat ik de bakjes probeerde.
Het blijft idd veel schoner maar het regelen van de temp. is veel lastiger.
In de kogel bbq gooi ik ze ook zo op het rooster en dat gaat prima.
Al doende leert men.  ;) !!!

 
Ik zie wel verkoling aan de onderkant van de plank, dus er is ook e.e.a. goed gegaan
De zalm is wel begonnen met het vrijgeven van eiwit, te zien aan de wittige afscheiding. Als je zover door gaart, wordt de zalm droger dan noodzakelijk voor veilige garing.
Maar kan zijn dat dat juist de bedoeling is hoor, niet iedereen vindt zijn zalm glazig het lekkerst. Ik gaar 'm zelf liefst maar tot zo'n 47 graden kern, bij zo hoog mogelijke (ca 250*) pit temp.
 
Dank voor de tips en adviezen.

Grts,  Hans.
 
Terug
Bovenaan Onderaan