BasBQ
Beef en Steak

Welkom allen

K

k_delaat

Gast
Hierbij wil ik jullie een nieuwe BBQ fan voorstellen.
Sinds november woon ik niet meer bij mijn ouders, maar samen met mijn vriendin in een eigen huisje. Dit betekent een eigen tuin en dus moest ik ook een eigen BBQ hebben.

Afgelopen zomer hadden we samen al wel een 'camping' bbq in Frankrijk gekocht (een 15 euro kostende smokey joe variant) maar dit is eigenlijk niets. Het was leuk voor op vakantie, maar na de eerste keer aansteken in onze eigen tuin begin van dit seizoen toch besloten dat er een echte BBQ moest komen.

Ik had gedacht dat mijn vriendin de kosten van een mooie weber te veel zou vinden, maar ze vond het wel een goed idee. Sterker nog, zei heeft besloten dat we nu de trotse eigenaar zijn van een Weber Master Touch 57cm GBS edition (een mooie ivoor witte).

Nu de BBQ aangeschaft is moesten er natuurlijk ook de nodige accessoires bij komen, zoals een hoes en mooie ivoor kleurige weber tangen. Verder heb ik in het begin een brikettenstarter en een rib-rek gekocht.

Afgelopen week is er zelfs al een pizza steen gekomen die in het GBS systeem past. Mijn vriendin houdt nogal van pizza, dus dat was punten scoren.

Ik wacht nu nog op mijn Maverick ET-732 thermometer zodat ik mij kan wagen aan een Pulled-Pork. Ik hoopte eigenlijk dat ie al binnen was zodat ik komende zondag bij mooi weer (en enigste vrije dag) kon beginnen aan de eerste PP.

Tot nu toe heb ik veel van noskos blog afgehaald, hiervoor mijn grote dank.

De mooie dingen die ik tot nu toe al bereid heb zijn:
  • Spare-Ribs volgens noskos recept (waren goed te eten, maar misschien iets te droog)
  • Gerookte kipfilet (eerste keer 2 filets, tweede keer meteen 8 )
  • Breekbrood (jammer dat mn kolen onder de steen lagen, dit leverde een verbrande bodem op)
  • Pizza, al was dit welliswaar diepvries pizza, maar toch lekkerder dat uit de oven
  • Enkele 'grill' sessies

Ik hoop hier nog veel te leren.
 
Welkom op het forum van het BBQ Genootschap.
 
hoi ..........
welkom op dit edele genotschap.
Je hebt Dennis zijn site al gevonden dat is altijd goed.
Hier zul je ook nog veel nutige tips en trucs en recepten tegenkomen.
o ja, we zijn hier dl op foto's  :)
 
Hoi K_delaat, welkom hier.

edit, zie net dat je je naam in Koen verandert hebt. snap de K nu  ;D
 
Nou, je bent in ieder geval al lekker bezig geweest, en zo te lezen krijg je niet teveel tegenwerking van je vriendin, ook fijn! Welkom hier dus ;)
 
Hierbij dan nog enkele foto's die ik al gemaakt had. Zelf ben ik ook dol op foto's  ;)



 
Hey koen van harte welkom, ik heb dezelfde Q alleen in het zwart en die van jou ziet er nog wel smerig schoon uit hoor. Hup de fik er in.  ;D
 
Welkom Koen
Mooie Weber, en dito foto's
Dat gaat helemaal goedkomen zie ik.
Veel plezier op het forum

Mac
 
maroc zei:
Hey koen van harte welkom, ik heb dezelfde Q alleen in het zwart en die van jou ziet er nog wel smerig schoon uit hoor. Hup de fik er in.  ;D

Op de eerste foto was de Q ook nog ongebruikt, de starter zat nog in het plastic zoals je op de foto nog net kunt zien. Recente foto's heb ik nu niet, maar geloof me hij is al niet meer zo schoon  ;)
 
Welkom Koen,

Je hebt in ieder geval goed materiaal en via deze hangplek, ook wel forum genoemd, zal je snel en vooral veel idee?n krijgen om uit te proberen en meer ervaring op doen. Je hebt hier misschien wel eens gelezen dat er een hoop mensen een to-do lijst hebben, dus een verdere 'investering' in een kladblok of elektronische variant daarvan zal geen overbodige luxe zijn ;)
 
Hoi Koen,

Van harte welkom bij het Genootschap!
 
Koen zei:
maroc zei:
Hey koen van harte welkom, ik heb dezelfde Q alleen in het zwart en die van jou ziet er nog wel smerig schoon uit hoor. Hup de fik er in.  ;D

Op de eerste foto was de Q ook nog ongebruikt, de starter zat nog in het plastic zoals je op de foto nog net kunt zien. Recente foto's heb ik nu niet, maar geloof me hij is al niet meer zo schoon  ;)

Als ik zo naar je lijstje keek met wat je allemaal al gemaakt had kreeg ik dat idee al een beetje  ;)

overigens kreeg ik dezelfde opmerkingen toen ik vol trots en een tikkeltje emotioneel mijn nieuwe weber hier presenteerde  ::)
 
[quote author=DanBras]Je hebt hier misschien wel eens gelezen dat er een hoop mensen een to-do lijst hebben, dus een verdere 'investering' in een kladblok of elektronische variant daarvan zal geen overbodige luxe zijn ;)
[/quote]
Ik heb daar wel een ideetje bij ;), als mensen ook ideeen of wensen hebben. Even posten in de diy controller site...
 
Hoi Koen, van harte welkom hier!! ;D
 
Hoi Koen, welkom op ons leuke forum!
 
Terug
Bovenaan Onderaan