BasBQ
Beef en Steak

Welke Weber?

  • Onderwerp starter Petrolhead Tom
  • Startdatum
Gefeliciteerd met je aankoop, ik heb desbetreffende q vanavond als actie zien staan en idd een hele mooie prijs. (Heb zelfs mensen die twijfelden nog een advies gegeven)  ;D
 
Mijn ervaring is ook dat de weber longlasting t.o.v. Supermarkt briketten een stuk langer volhouden. Ze branden echter niet mooi op. Heb trouwens sinds mijn bge altijd 15kg houtskool op voorraad. Zodra briketten op zijn zou ik dat kunnen gebruiken. Of heeft iemand een betere optie. Buurman had het over damers? Lijken op vierkante kolen/briketten.
 
Dammers heeft ook houtskool, dat vindt je eitje lekkerder ;)
 
noskos zei:
Dammers heeft ook houtskool, dat vindt je eitje lekkerder ;)
Ja voor eitje heb ik nu nog black ranch maar meer gehoord over dammers, dus dat wordt straks dammers.

Wat raad je aan voor de weber?
 
Mooi ding! Ik heb er gisteren ook een gekocht, althans de OTP 57cm. Je kan er uren naar kijken....
 
Ik ben er ook erg blij mee. Nu snel weer een lange sessie plannen. Wel een Bertje schraal dat Weber de briketten bakjes niet meer meelevert maar alleen de rails. Nou ja daar gaat het ook wel goed om.
 
Drossie zei:
Petrolhead Tom zei:

Geen dekselhouder precies?
Ik vind het vreemd dat dat niet standaard is. Vind ik toch een erg handige toevoeging.

Nee een dekselhouder zit wel op de GBs maar deze had een Seraing grate. Ik wil nog wel een keer de tuck away houder kopen. Die vind ik erg mooi.
 
mitch01 zei:
die tuck away houder is echt top
Ik kan er in elk geval niet aan wennen, doordat die lipjes over de rand gaan vind ik het veel moeilijker om het deksel er sluitend op te plaatsen. Het deksel "klikt" er niet meer over zeg maar.

Dat die dekselhouder van de GBS praktisch is ben ik volledig mee akkoord, maar nu kan Weber nog een extra accessoire verkopen natuurlijk.

Petrolhead Tom zei:
Daarnaast nog een fles BBQ saus van sweet billy rays meegenomen
H? die ken ik nog niet, is dat een goeie? ;)
 
Ik ben er ook nog niet helemaal uit hoor. Die haak vind ik ook best handig.
 
kan je hier je gereedschap niet aan het handvat hangen dan dat hebben de nieuwe 0t 57 premium
 
maroc zei:
Derooie zei:
Wat raad je aan voor de weber?

Ecobrassa van ecologisch zijn  top briketten
Ah bedankt, ga ik eens proberen. Wel eens tegengekomen in webshops, maar nog nooit gebruikt. Mijn nieuwe te proberen combi worden dus ecobrasa brikketten en dammers houtskool.
 
Nosmo zei:
Qua BBQ mogelijkheden zijn er tussen die twee weinig verschillen, maar wat wel mooi is aan de Master Touch is de deksel houder, al kun je die ook wel op een OTP vinden als je goed zoekt (ik heb er een  ;) ). Het GBS systeem heb ik zo m'n twijfels over of dat de meerprijs wel waard is, al is 40 euren nou ook weer niet een echte spelbreker.

Hou er wel rekening mee dat er veel klachten zijn over de duurzaamheid van de kleurtjes, het schijnen gewoon overgespoten zwart ge?mailleerde ketels te zijn, dus de kleurlaag zelf is geen emaille.

::) Ik heb een warm Grey waarvan de deksel op de grond is gevallen en een flinke chip emaille is afgesprongen :-[. Ik kan je daarom verklappen dat het geen overgespoten zwart is maar echt de kleur zoals je hem koopt.
 
ik heb een heb de aanbieding van 179  voor de one touch premium bij intratuin gekocht  en er een dekselhouder van outdoorchef bij gekocht. Die past perfect n kostte maar 12 euro. Daarnaast natuurlijk het gbs grillrooster en de bijbehorende pizzasteen met 20 % korting gekocht.
 
Terug
Bovenaan Onderaan