BasBQ
Beef en Steak

Welke steen pizza op voorbereiden

Ooni1.0

Sprokkelaar
Berichten
31
Hallo allen ik hoop dat ik het hier goed plaats anders excuses.

Ik ben van plan om een budget proof buiten tafel te maken voor mijn pizza oven. De bedoeling is om deze tafel een vaste plek te geven en leuk te gaan betegelen maar dan.

De oven komt links op de tafel. Rechts moet het voor bereiding gedeelte komen om de pizza te strechen en te bedekken.

Welke gladde of juiste steen kan ik daar voor halen in de bouwmarkt of zal een gladde badkamer tegel ook kunnen volstaan bijvoorbeeld? Zal een 60x60 zijn denk ik
 
Zou dan een vloer tegel gebruiken ,deze zijn door en door hard .
Wandtegel kan vocht achter het glazuur komen en dan kapot vriezen.
 
Zou indd hier een vloertegel voor gebruiken, zijn er in alle kleuren en maten. En ze zijn doorgaans kei hard!
 
Duidelijk dan ga ik vloertegel daar voor halen .

Ik zie zoveel ideeën dat ik nog niet weet welk hout soort ik er onder zou gaan gebruiken als blad om op te tegelen :d. Het idee, doe ik wel even moet ik wat bij stellen denk ik haha
 
Tafel kan je makkelijk maken van steigerpijpen. Dien kan je gewoon online bestellen, worden voor een appel en een ei op maat gemaakt.
 
Daar zat ik ook aan te denken maar dat vind de vrouw niet mooi.. Daar heb je dan weinig tegen in te brengen :D maar het blijft voor mij wel een optie.

En het blad dan? Zou ik op een houten blad nog gips platen moeten aan brengen om daar vervolgens overheen te Tegelen?
 
Gewoon watervast multiplex
Eerst wel behandelen met grondeermiddel en geen pasta lijm gebruiken maar op cement basis(vloertegellijm poeder )
 
Dan bedoel je bijvoorbeeld handson flexibele tegellijm grijs van de gamma?

 
handson flexibele tegellijm grijs van de gamma?
Die is prima ,en hier mee voorstrijken op watervast multiplex.
Screenshot_20220509-220529_Samsung Internet.jpg
 
Dit is top, zo ga ik het langzaam op orde krijgen hoe en wat :) en dan voegmiddel, moet ik daar ook ergens mee opletten?

Edit: ik zit net de specificaties te lezen van die tegellijm maar er staat hecht op alle steenachtige ondergronden? Komt dit dan wel goed?
 
Deze ,goed water dicht
Screenshot_20220509-221345_Samsung Internet.jpg
 
Gaat goed komen. Ik had mijn bericht boven je nog aangepast had je dat gelezen? Daarin staat steenachtige ondergronden of gaat dat prima hierop?
 
Edit: ik zit net de specificaties te lezen van die tegellijm maar er staat hecht op alle steenachtige ondergronden? Komt dit dan wel goed?
Zeker , multiplex zit weinig werking in ,die er in zit vangt dus de flexibele lijm op . De hechting vind niet plaats op het hout maar op de voorstrijk .
Vandaar dat je die wel moet toepassen.
Zelf al meerdere badkamers gebouwd met multiplex ondervloeren en omtimmeringen van inbouwreservoir toilet.
 
Succes
 
Zo deze stenen zouden het gaan moeten worden. De 60x60 word de voorbereiding steen. Deze komt rechts om voor te bereiden en links onder de oven en het midden wil ik eigen de mozaïek tegels gaan gebruiken :) denk misschien wel leuk om te melden
Screenshot_20220513_211428.jpg
Screenshot_20220513_211415.jpg
 
Voor het vormen van de pizza is het belangrijk dat de steen vrij glad is. Anders wordt het vormen van de pizza erg moeilijk.
 
Voor het vormen van de pizza is het belangrijk dat de steen vrij glad is. Anders wordt het vormen van de pizza erg moeilijk.
Klopt inderdaad Frits. Ik ging er eigenlijk vanuit dat de 60x60 dat ook is maar in de winkel zal ik het gaan bekijken, anders word het andere zoeken :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan