BasBQ
Beef en Steak

Welke spareribs van bij Makro

Ik heb nu al een paar keer het "probleem" gehad dat die 5kg dikbevleesd volledig aan elkaar vastzit. Verder een prima rib die niet onder doet voor de ribs van de 2 slagers in de buurt.

Iemand nog tips om die van elkaar af te krijgen?
Ik haal mijn spareribs altijd in een doos van 10 kilo ( dikbevleesd )bij de horeca plus. Dit zit ook een doos met folie en is ook door en door bevroren. Wat ik dan doe is ze een half uurtje laten staan uit de doos en uit de folie en dan zet ik er een groot koksmes tussen en wrik ik ze langzaam los. Vervolgens trek ik ze per 2 of 3 vacuüm en gaan ze terug de vriezer in.
 
Favoriet bij de makro blijft toch de doos met iberico ribs (vriesvak zwarte doos)
Afgelopen jaar een aantal keer in de aanbieding gezien. Dan zijn ze in prijs bijna hetzelfde als de widecuts/dikbevleesde

Als ik dan toch een keuze zou moeten maken. Dan zou ik de widecuts pakken werken gewoon wat fijner, zeker als je meerdere ribs in een sessie gaat maken
De Iberico's heb ik recent gehaald. De smaak is goed maar er zit weinig vlees op helaas.

Iberico.jpg
 
Ik haal mijn spareribs altijd in een doos van 10 kilo ( dikbevleesd )bij de horeca plus. Dit zit ook een doos met folie en is ook door en door bevroren. Wat ik dan doe is ze een half uurtje laten staan uit de doos en uit de folie en dan zet ik er een groot koksmes tussen en wrik ik ze langzaam los. Vervolgens trek ik ze per 2 of 3 vacuüm en gaan ze terug de vriezer in.
Ik tik met de spitse punt van een stalen hamer even tussen de ribben, dan laten ze makkelijk los.
 
Ik heb nu al een paar keer het "probleem" gehad dat die 5kg dikbevleesd volledig aan elkaar vastzit. Verder een prima rib die niet onder doet voor de ribs van de 2 slagers in de buurt.

Iemand nog tips om die van elkaar af te krijgen?

Klinkt heel lomp en lullig maar gewoon de doos op de grond laten vallen, werkt altijd.
 
Ik heb nu al een paar keer het "probleem" gehad dat die 5kg dikbevleesd volledig aan elkaar vastzit. Verder een prima rib die niet onder doet voor de ribs van de 2 slagers in de buurt.

Iemand nog tips om die van elkaar af te krijgen?
Ja, ik gooi de doos in de schuur een paar keer op de grond. Daarna herhaal ik het process net zolang ik ze allemaal los heb gemaakt. Ik pak ze vervolgens per stuk weer in. Soms losjes in in een plastic zak, soms vacumeer ik ze. Aangezien ze vanuit de makro ook zonder vacuumeeroptie verkocht worden is een simpel plastic zakje ook prima.
 
Terug
Bovenaan Onderaan